کد خبر: 397570
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ۱۰:۳۸:۱۷
| |

تخصیص 8 هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت شرکت‌های حمل‌و‌نقل از کرونا

وزیر راه و شهرسازی از جبران خسارت شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافری به دلیل شیوع ویروس کرونا با تخصیص 8000 میلیارد تومان توسط دولت خبر داد.

تخصیص 8 هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت شرکت‌های حمل‌و‌نقل از کرونا
کد خبر: 397570
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ۱۰:۳۸:۱۷

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی با اشاره به دستور رییس جمهور برای ارزیابی وضعیت پایانه های مسافربری و فرودگاه، اظهار کرد: غربالگری در ورودی و خروجی پایانه‌های مسافربری و باری انجام می‌شود که این غربالگری شامل کادر فعال و خدمه‌ شاغل در این مراکز نیز می شود.

وی ادامه داد: غربالگری از روزهای نخست شیوع بیماری کرونا به پایانه ها مسافری، باری، فرودگاه ها و سایر زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی اعلام و اجرایی شد. در زمان حاضر، گندزدایی، ضدعفونی کردن تجهیزات، کنترل و غربالگری مسافران و خدمه انجام می شود که این از جمله مهمترین کارهایی بوده که به شایستگی نیز انجام شده است.

وی افزود: امسال به دلیل شرایط خاص ایجاد شده، ناوگان حمل و نقل عمومی بار فعالیت گسترده ای داشت و نیروهای شاغل در این بخش، ایثارگرانه در حال خدمات رسانی بودن و این خدمات به شکل شبانه روزی انجام می شد.

وی با بیان این‌که از همه بنادر کشور بارها و کالاهای اساسی به مراکز توزیع جابجا شد، گفت: حمل‌ونقل هوایی نیز مسافران جامانده در سایر کشورها و کالاهای فوری و اضطراری به ویژه اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی را از اروپا و کشورهای آسیای شرقی به ایران منتقل کردند و اقلام دارویی بلافاصله در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در بسته 75 هزار میلیارد تومانی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد شد، رییس جمهور تاکید کرد شرط عدم تامین نیروی انسانی می تواند دلیل موجهی برای تخصص باشد. به همین دلیل نیز 8000 میلیاردتومان برای شرکت های حمل و نقل تخصیص یافته که امیدوار هستیم به زودی و در روزهای آتی پول مسافرانی که سفر آنها کنسل شده، بازگردانده شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها