کد خبر: 397660
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ۱۳:۱۲:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ضرر 9 میلیارد دلاری صنعت کنسرت بر اثر کرونا/ تاثیر بزرگ بر دیگر بخش‌های اقتصاد

تحقیقات نشان می‌دهد بر اثر شیوع ویروس کرونا و لغو کنسرت‌ها، بیش از 9 میلیارد دلار به صنعت کنسرت ضرر وارد می‌شود.

ضرر 9 میلیارد دلاری صنعت کنسرت بر اثر کرونا/ تاثیر بزرگ بر دیگر بخش‌های اقتصاد
کد خبر: 397660
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ۱۳:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رویا دیانت- تحقیقات نشان می‌دهد بر اثر شیوع ویروس کرونا و لغو کنسرت‌ها، بیش از 9 میلیارد دلار به صنعت کنسرت ضرر وارد می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، در بدترین شرایط ممکن، صنعت کنسرت ممکن است در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود 9 میلیارد دلار خسارت ببیند.

برمبنای تحقیقی که به تازگی «پول‌استار» انجام داده امسال صنعت کنسرت باید تا 12.2 میلیارد دلار درآمد می‌داشت. این آمار برمبنای برنامه‌های فصل اولیه سال برآورد شده که رشدی 10.9 درصدی در فروش ترانه نسبت به سال 2019 را نشان داده است. بر مبنای این تحقیق باید فروش بلیت نیز 4.5 درصد رشد می‌کرد و همه اینها پیش از شیوع ویروس کرونا بود.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد برمبنای این که این تجارت تا چه زمانی در محاق تعطیل بماند، میزان ضرر متفاوت خواهد بود؛ اما با درنظر گرفتن بدترین شرایط اگر بقیه سال برگزاری کنسرت‌ها لغو شود8.9 میلیارد دلار ضرر به این صنعت وارد می‌شود.

هر چه زمان قرنطینه‌ کمتر باشد، این ضرر کمتر می‌شود. اگر ادامه تعطیلی‌ها تا پایان ماه می(نیمه خرداد) به طول انجامد این ضرر برابر 2.3 میلیارد دلار خواهد بود. اگر تا نیمه تابستان و اواخر آگوست(نیمه شهریور) ادامه داشته باشد این ضرر 5.2 میلیارد دلار خواهد بود که این مبلغ تنها شامل بلیت‌های فروخته نشده می‌شود.

در هر حال در این مرحله هیچ کس نمی تواند واقع‌‌بینانه برآورد کند که قرنطینه تا چه زمانی طول می‌کشد و این در حالی است که پس از آن مردم باید احساس امنیت کنند و بتوانند در کنار دیگران در سینماها، ورزشگاه‌ها و دیگر مراکز گردهمایی به تماشای برنامه‌ها بنشینند.

در 15 سال گذشته برگزاری کنسرت موتور اصلی گردش مالی در صنعت موسیقی بوده است و از زمانی که فروش سی‌دی در سال‌های اولیه این قرن، از بین رفت و درآمد اصلی از موسیقی تقریبا هیچ شد، هنرمندان بیشتر به برگزاری کنسرت‌ها روی آوردند تا هواداران خود را در این برنامه‌ها گردآورند و این به تدریج به درآمد اصلی آنها از صنعت موسیقی بدل شد.

یک نمونه از این مثال درآمد 100 میلیون دلاری تنها از برگزاری 12 تور در سال 2019 است.

در سه ماهه اول سال 2020 (از 21 نوامبر تا 19 فوریه) که تقریبا از شیوع کرونا در امان ماند، از برگزاری 100 کنسرت برتر که در سراسر دنیا برگزار شد، هم رشد در فروش بلیت و هم درآمد ثبت شده است.

درآمد این کنسرت‌ها بیش از 839 میلیون دلار و نشان دهنده افزایشی 10.92 درصدی به نسبت سال پیش در همین مقطع زمانی بود.

از زمان شیوع ویروس کرونا کنسرت‌های متعددی به تعویق افتاده یا کنسل شده است که کنسرت رولینگ استون، تور هتل کالیفرنیای گروه ایگلز، تور التون جان و صدها مورد دیگر از جمله آنها هستند.

این در حالی است که در هر کنسرت ده‌ها تن به عنوان کارمند کار می‌کنند که شامل افراد شاغل در سالن‌های برگزاری، تولید، بازاریابی، امنیت، فروش بلیت، اسپانسرها و موارد متعدد دیگر نیز می‌شود.

ذکر این نکته ضروری است که کاهش فروش بلیت کنسرت‌ها یکی از آسیب‌های جدی است که بر اقتصاد وارد می‌شود و تاثیر بیشتر این امر وقتی روشن می‌شود که در کنار آن به سرانه هزینه‌ها در صنعت مواد غذایی(حداقل 10 دلار برای هر شرکت کننده در کنسرت)، حمل و نقل، پارک اتومبیل، مصرف سوخت( 25 تا 50 دلار برای هر فرد)، رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها نیز مورد توجه واقع شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها