علیرضا بیرانوند:

اگر «سونگ» طرفداران منچستر را دارد، من خدا و مردم را دارم/ روزی به پرسپولیس باز می‌گردم

گلر ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس گفت: عنوان بهترین بازیکن تاریخ آسیا در جام جهانی یک افتخار ملی است.

اگر «سونگ» طرفداران منچستر را دارد، من خدا و مردم را دارم/ روزی به پرسپولیس باز می‌گردم
کد خبر: 397681
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ۱۳:۵۳:۱۳

اعتمادآنلاین| سایت کنفدراسیون آسیا یک نظرسنجی به راه انداخت تا بهترین فوتبالیست تاریخ آسیا در ادوار مختلف جام جهانی را معرفی کند. علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی کشورمان و عضو پرسپولیس با درخشش در جام جهانی 2018 و مهار دیدنی پنالتی رونالدو جزو 5 نامزد کسب این عنوان قرار گرفت. سونگ ستاره سابق منچستریونایتد و تیم ملی کره‌جنوبی، سامی الجابر کاپیتان سابق الهلال و تیم ملی عربستان، تیم کیهیل، ستاره سابق تیم ملی استرالیا و کیسوکه هوندا، ستاره تمام نشدنی تیم ملی ژاپن رقبای بیرانوند در این نظرسنجی هستند. از قرار معلوم این نظرسنجی تا 15 آوریل (27 فروردین سال‌جاری) ادامه دارد و هواداران و فوتبال‌دوستان ایرانی می‌توانند در این مدت به علیرضا بیرانوند رأی بدهند. به همین بهانه بد ندیدیم در شروع سال جدید سراغ او برویم.

خدا خیلی تو را دوست دارد. در حالی که فوتبال هم بازی نمی‌کنی و لیگ تعطیل است، باز نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن تاریخ آسیا در جام جهانی شدی؟


بله، یکی آن بالا خیلی من را دوست دارد. زندگی‌ام به مو رسیده ولی به لطف خدا و دعای پدر و مادر پاره نشده است. باور کنید من اصلاً به این موضوع فکر نمی‌کردم، اما اتفاق افتاد و از این بابت به خاطر کشورم و فوتبال ایران احساس غرور می‌کنم.

خیلی حرف است که تو تنها دروازه‌بان لیست کنفدراسیون فوتبال آسیا هستی.


احساس خوشحالی و غرور می‌کنم. این خیلی مهم است و معمولاً گلرها در این قبیل نظرسنجی‌ها جایی ندارند.

ظاهراً این یکی را هم مدیون کریس رونالدو هستی!


(می‌خندد) بله، به هر حال کریس رونالدو فوق‌ستاره فوتبال جهان است که توانستم پنالتی‌اش را بگیرم و این موضوع خیلی به چشم آمد.

سونگ کره‌ای ستاره منچستر طرفداران زیادی در کره‌جنوبی دارد. هوندا در ژاپن و سامی جابر و عربستانی‌ها هم پول دارند. کیهیل استرالیایی هم هست و چقدر برای خودت شانس قائل هستی؟


اول یک توضیح بدهم. همین که من در لیست این نظرسنجی قرار گرفتم خودش افتخار بزرگی است، اما به نظرم رقبای اصلی، سونگ کره‌ای و سامی جابر باشند.

فکر می‌کنی برنده این نظرسنجی شوی؟


خدا می‌داند، اما اگر سونگ طرفداران کره و منچستر را دارد، اگر سامی جابر و عربستانی‌ها پول دارند، من هم اول خدا و بعد مردم خوب ایران را دارم که همیشه حامی و مشوق من بوده‌اند. مطمئن هستم این بار هم از من حمایت کرده و رأی می‌دهند. البته باز هم می‌گویم همین که در این نظرسنجی قرارگرفتم، برای من ارزشمند است. اگر اول شوم که یک افتخار ملی و برای فوتبال کشورم خواهد بود و اگر هم اتفاق دیگری بیفتد خدا را شکر می‌کنم.

از نظرسنجی که بگذریم روزهای کرونایی خوش می‌گذرد؟!


کنار خانواده بودن که فوق العاده است. مدت‌ها می‌شد اینقدر کنار طاها و بارانا نبودم و حالا این فرصت اجباری باعث شد بیشتر با هم باشیم، اما به هر حال حوصله آدم هم سر می‌رود. چقدر می‌توانیم پلی‌استیشن یا بازی کنیم. دل خودم و به خصوص بچه‌ها برای بیرون رفتن لک زده، اما چاره‌ای نیست. از طرفی نتوانستم به دیدن پدر و مادرم و خانواده همسرم بروم و این هم مزید بر علت شده ولی همه باید رعایت کنیم تا از شر این ویروس لعنتی خلاص شویم.

قرار بود به بلژیک بروی و تست پزشکی بدهی، اما نتوانستی بروی؟


فعلاً که لیگ بلژیک هم تعطیل شده و این امکان فراهم نشد، اما مشکلی نیست و با مدیران آنتورپ هماهنگ هستم.

این روزها لیگ برتر انگلیس هم مثل کشور خودمان به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است. زمزمه‌هایی مبنی بر تعطیلی لیگ انگلیس شنیده و حتی عنوان شد شاید این رقابت‌ها را با اعلام قهرمانی لیورپول تمام کنند. حرفی نداری؟


اتفاقاً مشابه چنین زمزمه‌هایی در لیگ برتر ما شنیده می‌شود. من شنیدم تیم‌های انگلیسی مشکلی با اعلام قهرمانی لیورپول در فاصله 9 هفته به پایان مسابقات ندارند. البته ما هم 10 امتیاز فاصله داریم و امیدوارم در نهایت مسئولان امر تصمیم درست و فوتبالی بگیرند که حق به حق‌دار برسد.

شاید تو هم بدشانسی آوردی که لیگ تعطیل شد. می‌توانستی پس از چهارمین قهرمانی متوالی در ایران به همراه تیم پرسپولیس با خیالی راحت و روحیه‌ای فوق العاده به لیگ بلژیک و آنتورپ خواهی رفت؟


ان‌شاالله هر اتفاقی بیفتد، خیر باشد. خیلی دوست دارم پس از قهرمانی از پرسپولیس بروم و دوست دارم خداحافظی باشکوهی با هواداران بامعرفت تیم داشته باشم. خاطرات بسیار خوبی در این 4 سال در پرسپولیس داشتم و خودم را مدیون این تیم و هوادارانش می‌دانم.

روزی دوباره به پرسپولیس برمی‌گردی؟


شک نکن!

به نظر تو تعطیلی لیگ برتر به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کار درستی بود؟


به هر حال سلامتی مربیان، بازیکنان، داوران، مسئولان برگزاری مسابقات، اعضای تیم‌ها و... هم اهمیت دارد. حتماً مسئولان امر فکر این مسائل را کردند و به نظر من هم کار درستی است. اوضاع خیلی خطرناک و بحرانی است. نه تنها در ایران بلکه کل دنیا این بیماری لعنتی فراگیر شده است. در این میان باید تشکر خالصانه‌ای از پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان‌ها داشته باشیم. مردان و زنان بی‌ادعایی که کلام نمی‌تواند حق مطلب را در مورد آن‌ها ادا کند.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها