کد خبر: 397756
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ۱۶:۳۸:۰۴
| |

محمود شکری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

تغییر آیین‌نامه داخلی مجلس امکان‌پذیر است/ قوانین کشور برای شرایط عادی نوشته شده‌اند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اکنون که در وضعیت اضطرار هستیم برخی قوانین نیازمند تغییرات هستند.

تغییر آیین‌نامه داخلی مجلس امکان‌پذیر است/ قوانین کشور برای شرایط عادی نوشته شده‌اند
کد خبر: 397756
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ۱۶:۳۸:۰۴

اعتمادآنلاین| محمود شکری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات مجلس به صورت غیر حضوری و آنلاین بیان کرد: در آیین نامه مجلس قید شده که صحن باید به صورت حضوری برگزار شود، اما برگزاری جلسات با توجه به وضعیت فعلی بیماری کرونا مشکلی ایجاد نمی‌کند.

او افزود: آیین نامه داخلی مجلس مانند قانون اساسی نیست که تغییر آن مشکل باشد، بنابراین نمایندگان می‌توانند تشکیل صحن علنی مجلس را به صورت مجازی تصویب کنند.

شکری ادامه داد: هیئت رئیسه مجلس باید به پیگیری عدم موفقیت جلسات آنلاین و حضور نیافتن بسیاری از نمایندگان در این جلسه بپردازد چرا که ممکن است همکاران اطلاع نداشته یا دارای مشکلات فنی باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: جلسات دو سویه در دولت و قوه قضاییه هر هفته برگزار می‌شود، لذا قوانین کشور برای شرایط عادی در نظر گرفته شده و اکنون در وضعیت اضطرار هستیم، بنابراین در چنین فضایی نیازمند تغییر برخی از مقررات هستیم.

شکری خاطر نشان کرد: کار صحن علنی مجلس از طریق کمیسیون‌های تخصصی ساخته می‌شود و مسئولان دولتی در این جلسات پاسخگوی نمایندگان هستند، شروع به کار این کمیسیون‌ها بر برگزاری جلسات علنی مجلس ارجحیت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها