احتمال اعلام وضعیت اضطراری ملی در ژاپن

رسانه های ژاپن از احتمال اعلام وضعیت اضطراری ملی در این کشور خبر می دهند.

احتمال اعلام وضعیت اضطراری ملی در ژاپن
کد خبر: 397806
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۰۸:۴۳:۱۹

اعتمادآنلاین| اعلام وضعیت اضطراری به معنای «قرنطینه کامل» نیست و سیستم حمل و نقل برقرار خواهد بود اگرچه اعلام وضعیت اضطراری ملی به مقامات محلی این امکان را می‌دهد تا به مردم دستور دهند تا در خانه‌ها بمانند و خواستار تعطیلی مدارس و سایر نهادها شوند.

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن پیش از این از سوی برخی مقامات و رسانه‌های این کشور برای اعلام شرایط اضطراری ملی تحت فشار بود، «کوئیکه یوریکو» استاندار توکیو گفته بود در مقابله با ویروس کرونا جهت جلوگیری از گسترش افزایش انفجاری ابتلا به این ویروس، این شهر در یک مرحله بحرانی قرار دارد و شرایط جدی‌تر می‌شود.

او از مردم خواسته بود از محیط‌های بسته و شلوغ و تماس‌های نزدیک اجتناب کنند و روزهای شنبه و یکشنبه در منازل خود باقی بمانند و بطور جدی در نظر بگیرند که آیا واقعا بیرون رفتن از خانه ضروری است یا خیر.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن تا کنون به سه هزار و 654 نفر رسیده است و بیش از 100نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند 575 تن هم تا کنون در این کشور بهبود یافته‌اند.

همزمان گزارش شده است دولت ژاپن داروی ضد آنفلوانزای آویگان را برای درمان دو میلیون نفر انبار می‌کند و به کشورهایی که درگیر ویروس کرونا هستند هم این دارو را به صورت رایگان ارایه می‌کند آزمایش‌های بالینی این دارو در حال انجام است مقامات ژاپنی اعلام کردند تا کنون از 30 کشور برای این دارو درخواست دریافت کرده‌اند و در حال گفت و گو و رایزنی با آنان هستند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید 19» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر، در سراسر جهان به یک میلیون و 273 هزار تن رسیده است آمار جان باختگان هم 69 هزار و 436 تن گزارش شده است و 262 هزار و 351 نفر بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها