کد خبر: 397823
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۰۹:۰۴:۲۹
| |

عزت الله یوسفیان ملا عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس::

اروپا در روزهای آینده مجبور به افزایش تراکنش‌های اینستکس می‌شود

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم تلاش های اتحادیه اروپا برای حفظ برجام در اینستکس بروز عملی داشته باشد.

اروپا در روزهای آینده مجبور به افزایش تراکنش‌های اینستکس می‌شود
کد خبر: 397823
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۰۹:۰۴:۲۹

اعتمادآنلاین| عزت الله یوسفیان ملا، با اشاره به اولین تراکنش مالی میان ایران و اروپا در چارچوب اینستکس به ارزش تقریبی 500 هزار یورو، گفت: اروپایی ها دریافته اند برای مبارزه با کرونا نیاز به همگرایی بین کشورهای مختلف است.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه رقم اولین تراکنش کانال مستقل مالی میان ایران و اروپا ناچیز است، اظهار کرد: البته به نظر می رسد اروپایی ها در روزهای آینده مجبور به افزایش تراکنش های اینستکس شوند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد با شیوع بیماری کرونا در کشورمان، رئیس کل بانک مرکزی از درخواست 5 میلیارد دلاری ایران از صندوق بین المللی پول برای تامین هزینه های مقابله با کرونا به صورت وام خبر داد که تایید کننده موضوع فوق است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به موانع بر سر راه اینستکس به دلیل اعمال تحریم های آمریکا، تصریح کرد: نمایندگان سنا ایالات متحده تاچندی پیش صحبت از افزایش تحریم ایران می کردند اما امروزه با تشدید شیوع کرونا درصدد کاهش تحریم های دارویی برآمده اند که بیانگر اهمیت موضوع است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع برخی از سیاستمداران آمریکایی متوجه شدند ویروس کرونا دارای چرخه است و اگر این بیماری در آسیا ریشه کن نشود، ایالات متحده نیز در امان نیست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم تلاش های اتحادیه اروپا برای حفظ برجام در اینستکس بروز عملی داشته باشد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها