کد خبر: 397861
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۰۹:۵۳:۱۱
| |

ژن کارولاکتون در خفاش ها می تواند به ساخت داروی کرونا کمک کند

 یک تیم از پزشکان و متخصصان چین، سنگاپور و آمریکا ژنی را به نام «کارولاکتون» در خفاش‌ها یافته‌اند که به باور آن‌ها برای ساخت دارویی که بتواند این بیماری را درمان کند، بسیار مفید خواهد بود. 

ژن کارولاکتون در خفاش ها می تواند به ساخت داروی کرونا کمک کند
کد خبر: 397861
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۰۹:۵۳:۱۱

اعتمادآنلاین| دانشگاه «چینگ هوا» پکن در تارنمای خود گزارشی در این باره منتشر کرده و آورده است: «این ژن به محققان به شکلی بالقوه برای ساخت دارو کمک خواهد کرد» .

گزارش با اشاره به اینکه دانشمندان این کشورها مدتی است روی این ژن کار می‌کنند و این دستاورد را بسیار مهم دانسته‌اند آورده است: به اعتقاد این دانشمندان، ویروس بیماری سارس که در سال‌های 2002 و 2003 میلادی در چین و هنگ کنگ شیوع پیدا کرد عامل شیوع کرونای 2019 بوده است.

دانشمندان با اشاره به اینکه این ژن را در خفاش‌های سیاه پیدا کرده‌اند آورده‌اند این دستاورد می‌تواند در مجموع به پزشکان برای دستیابی به دارویی که ویروس‌ها را از بین ببرد، کمک کند.

اعتقاد بر این است که بسیاری از ویروس‌هایی که باعث بیماری‌هایی نظیر آنفلوانزا، زیکا، ملیکا و شماری دیگر از بیماری‌ها در انسان شده‌اند، به همین ژن مربوط است.

آن‌ها تاکید دارند که داروی کرونای 19 باید شبیه داروهای درمان سرطان باشد این داروها ژن‌های مخصوصی را که سلول‌های سرطانی به آن نیاز دارند، هدف قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها