کد خبر: 397862
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۰۹:۵۳:۲۰
| |

قربانی نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان:

فاصله‌گذاری اجتماعی و حداقل رفت‌و‌آمدها در دستور کار همه مردم باشد/سازمان بهداشت جهانی برای خروج از قرنطینه هیچ زمان‌بندی ندارد

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان درباره مدت زمان‌های اعلام شده توسط رئیس‌جمهور برای بازگشایی واحدهای اقتصادی و اصناف گفت: این ویروس هنوز هیچ پروتکل و زمانبدی مشخصی در هیچ کجای دنیا حتی در کشورهای توسعه یافته ندارد و سازمان جهانی بهداشت هم، چنین برنامه‌ای را اعلام نکرده است.

فاصله‌گذاری اجتماعی و حداقل رفت‌و‌آمدها در دستور کار همه مردم باشد/سازمان بهداشت جهانی برای خروج از قرنطینه هیچ زمان‌بندی ندارد
کد خبر: 397862
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۰۹:۵۳:۲۰

اعتمادآنلاین| محمدحسین قربانی، درباره شرایط استان گیلان در مواجه با بیماری کرونا گفت: گیلان علیرغم اینکه کانون شیوع کرونا بود اکنون یک روند کاهشی را هم از نظر ورودی بیماران و هم از نظر افزایش ترخیصی و تعداد افراد فوت شده دارد که ناشی از تلاش سیستم بهداشت و درمان و همچنین ستاد مقابله با کرونای استان است.

وی درباره مدت زمان‌های اعلام شده توسط رئیس‌جمهور برای بازگشایی واحدهای اقتصادی و اصناف گفت: این ویروس هنوز هیچ پروتکل و زمانبدی مشخصی در هیچ کجای دنیا حتی در کشورهای توسعه یافته ندارد و سازمان جهانی بهداشت هم، چنین برنامه‌ای را اعلام نکرده است.

قربانی افزود: مضاف بر اینکه در کشور چین بعد از اینکه قرنطینه را برداشتند بعد از شیوع و پیک مجدد دوباره قرنطینه را اعمال کردند. مسئله‌ای که ما نگران آن هستیم این است که این روال که اعلام شده برای مردم عادی قلمداد شود که می‌تواند عامل بحران و خطر باشد.

وی با بیان اینکه همچنان باید پروتکل‌های رعایتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و حداقل رفت‌و‌آمدها آن هم در شرایط ضرور در دستور کار همه مردم باشد، گفت: انجام این پروتکل‌ها برای این است که این ویروس رنگ، نژاد، سن و جنسیت نمی‌شناشد به همین جهت فقط وظیفه حاکمیت، دولت، مجلس و قوه‌قضائیه و دیگر نهادها مقابله با این ویروس نیست و مردم هم در خطر و خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند و باید به وظیفه خودشان عمل کنند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درباره باز شدن اصناف مختلف گفت: آزادی حوزه اقتصادی هم باید در شرایط خاص و با انجام پروتکل‌های وزارت بهداشت باشد و به این صورت نیست که همه چیز آزاد شده است و همه می‌توانند مثل شرایط عادی به کسب و کار بپردازند؛ همه باید پروتکل‌ها را رعایت کنند تا شرایط خوبی بر کشور حاکم شود.

وی درباره انجام تست کرونای خود و نتیجه آن گفت: دو بار تست کرونا داده‌ام که هر دوبار منفی بوده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها