علی ابراهیمی نماینده شازند:

تحریم های بانکی مانع شده تا ایران بتواند مایحتاج پزشکی خود را تامین کند/ درخواست لغو تحریم به ترامپ منطقی نیست

نماینده مردم شازند در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: ما برای تامین اقلام بهداشتی و دارویی حتما نمی خواهیم از آمریکا خریداری کنیم بلکه می توانیم با سایر کشورها معامله داشته باشیم اما تحریم های بانکی مانع شده تا ایران بتواند مایحتاج پزشکی خود را تامین کند از سوی دیگر وقتی قرار نیست از آمریکا جنسی خریداری کنیم درخواست لغو تحریم به ترامپ منطقی نیست.

تحریم های بانکی مانع شده تا ایران بتواند مایحتاج پزشکی خود را تامین کند/ درخواست لغو تحریم به ترامپ منطقی نیست
کد خبر: 397877
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۰:۲۰:۰۶

اعتمادآنلاین| علی ابراهیمی، در واکنش به ادعای ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران برای کاهش تحریم ها درخواست نداده است تا تجهیزات پزشکی به این کشور ارسال شود، گفت: علاوه بر ایران کشورهای دیگر نیز تحت تحریم های ظالمانه آمریکا قرار دارند و با بروز بحران کرونا، انتقادات در سطح بین المللی و نیز در بین مردم آمریکا نسبت به سیاست های ترامپ تشدید شد، به نظر می رسد این ادعای رئیس جمهور آمریکا در واقع برای پاسخ به افکار عمومی و جامع بین المللی است.

نماینده مردم شازند در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: ما برای تامین اقلام بهداشتی و دارویی حتما نمی خواهیم از آمریکا خریداری کنیم بلکه می توانیم با سایر کشورها معامله داشته باشیم اما تحریم های بانکی مانع شده تا ایران بتواند مایحتاج پزشکی خود را تامین کند از سوی دیگر وقتی قرار نیست از آمریکا جنسی خریداری کنیم درخواست لغو تحریم به ترامپ منطقی نیست.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر ایران از طروق مختلف و از جانب وزیر امور خارجه کشور به سازمان ملل متحد اعلام کرده است که با وجود تحریم ها مدیریت کرونا سخت است و باعث شده است مردم آسیب ببیند، امروز کسانی که جان خود را در اثر رونا از دست می دهند به دلیل کمبود اقلام پزشکی است که مسئولیت آن متوجه آمریکا است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ادعای ترامپ برای لغو تحریم ها در واقع تبلیغاتی است، ترامپ به دنبال بازی با افکار عمومی است، در غیر این صورت، برای برداشتن تحریم ها نیازی به درخواست دادن و گفتن چنین حرف هایی نیست.

ابراهیمی، با اشاره به نزدیک شدن آمریکا به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بیان داشت: ترامپ برای پاسخگو به افکار داخلی و ایجاد خوراک برای رسانه ها از جنگ و تهدید ایران حرف می زند تا صدر اخبار قرار گیرد و برای انتخابات رای ها و نظرها را به سمت خود جلب کند.

وی اظهار داشت: تا امروز جامع جهانی تصور می کرد به دلیل اختلافات سیاسی ایران و آمریکا و از سوی دیگر قدرت مالی ایالات متحده، رئیس جمهور این کشور تلاش می کند با ابزار تحریم اهداف سیاسی خود را دنبال کند، اما امروز کرونا جان مردم را تهدید می کند و این مسئله نمی تواند موضوعی برای اختلاف دولت ها تلقی شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: ترامپ می خواهد نشان دهد دولت ایران به دنبال رفع تحریم ها و دریافت کمک های پزشکی نیست، در واقع می خواهد افکار عمومی را به انحراف بکشد و توپ را به زمین ایران بیاندازد، چرا که برداشتن تحریم ها نیازی به در خواست دادن ندارد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها