فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی

بیشتر از 10 هزار کیلومتر از معابر کشور ضدعفونی شدند/ طرح گندزدایی تا پایان ویروس کرونا ادامه دارد

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی گفت: یگان های ویژه یکی از واحدهای آماده و احتیاط کشور است که در شرایط خاص و حساس به عنوان تقویت سایر رده‌های پلیس به میدان وارد می شود.

بیشتر از 10 هزار کیلومتر از معابر کشور ضدعفونی شدند/ طرح گندزدایی تا پایان ویروس کرونا ادامه دارد
کد خبر: 397903
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۰:۴۴:۵۵

اعتمادآنلاین| سردار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی افزود: با توجه به شیوع کرونا در ارائه خدمات به مردم و کمک به مسئولان در مقابله با این ویروس منحوس از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد هر چند وظیفه نیروی انتظامی ایجاد امنیت در سطح جامعه است اما در مواقع بحران و حوادث غیرمترقبه در کنار مردم و مسئولان بوده و به وظایف و اقدامات خود در راستای ارائه خدمات عمل می‌کنیم.

وی اضافه کرد: یگان های ویژه یکی از واحدهای آماده و احتیاط کشور است که در شرایط خاص و حساس به عنوان تقویت سایر رده‌های پلیس به میدان وارد می شود، در حال حاضر این یگان با داشتن ظرفیت و توان بالای خودرویی به صورت 24 ساعته در کنار سایر دستگاه ها و واحدهای خدمات رسان در حال مقابله با ویروس منحوس کرونا است.

فرمانده یگان های ویژه ناجا اضافه کرد: از روز 11 اسفند سال گذشته با اعلام شیوع ویروس کرونا، سریع تر از سایر نیروهای مسلح به تمام یگان های ویژه کشور اعلام آماده باش شد تا در صورت نیاز با تمام توان و قدرت با استفاده از همه تجهیزات وارد میدان مبارزه با این ویروس منحوس شوند، پس از اعلام و درخواست مراکز بهداشتی و درمانی، خودروهای آب پاش یگان ویژه تا به امروز با استفاده از حدود 3 میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده توانسته اند 10 هزار و 862 کیلومتر از معابر عمومی را در کل کشور گند زدایی و ضدعفونی کنند.

سردار کرمی اضافه کرد: تاکنون در 600 مرحله معابر عمومی ضدعفونی شده است، با استفاده از 665 دستگاه خودروی آب پاش سبک و سنگین، 6 هزار و 376 نقطه که شامل پایانه های مسافربری، ایستگاه های اتوبوس، اماکن مذهبی و محل های پردد می شود را ضدعفونی و گندزدایی کرده ایم، که این طرح تا پایان از بین رفتن ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص جامعه هدف این طرح گفت: با توجه به اینکه مناطق محروم در سراسر کشور از لحاظ کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در معرض بیشتر این ویروس هستند، جامعه هدف این یگان در اجرای این طرح بوده که در چندین مرحله با برپایی ایستگاه سلامت، در کنار تب سنجی اقدام به توزیع بسته های سلامت شامل ماسک و محلول ضدعفونی کرده است. درحال حاضر یگان های ویژه با داشتن پتانسیل بالایی که در بدنه خود دارد، با به کار گیری بیش از 4 هزار نفر نیروی آموزش دیده در حال مقابله با این مهمان ناخوانده در سراسر کشور است.

کرمی افزود: با توجه به همه گیر شدن بحران کرونا و تحریم های ظالمانه کشورهای غربی در خصوص کمبود امکانات بهداشتی مانند ماسک، این یگان با راه اندازی خطوط تولید ماسک در اکثر یگان‌های خود در کنار سایر ارگان ها و نهادهای مردم نهاد اقدام به تولید ماسک کرده که هم در میان کارکنان و هم مردم عزیز توزیع می گردد.

وی در خصوص انجام طرح فاصله گذاری اجتماعی اضافه کرد: یگان ویژه در کنار سایر رده های پلیس، با استقرار نیروهای خود در ورودی شهرها اقدام به انجام این طرح ملی در راستای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتراین ویروس کرده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ارائه خدمات به مردم در بخش های مختلف کارهای بزرگی صورت گرفته است که این اقدامات تنها با اتکا به توان داخلی انجام شده و دیگر کشورها در عین حال که به ما کمک نمی کنند تا جایی که توان دارند به اقدامات ما نیز خدشه وارد می کنند.

فرمانده یگان های ویژه ناجا گفت: در سایه امنیت، سایر خدمات نیز قابل انجام است که در همین راستا اولویت یگان های ویژه ناجا در کنار ارائه خدمات به مردم و کمک به مسئولان در مقابله با این ویروس منحوس، تامین امنیت جامعه و مردم در دستور کار قرار گرفته است که در همین راستا این نیرو تا از بین رفتن کامل ویروس کرونا در کنار مدافعان سلامت و مردم شریف ایران خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها