کوبا در مقابله با کرونا از داروی پیشگیری کننده استفاده خواهد کرد

فرانسیسکو دوران رئیس مرکز اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، روز گذشته در کنفرانسی خبری اعلام کرد کوبا به عنوان بخشی از تدابیر مقابله با ویروس کرونا، اقدام به استفاده از نوعی داروی پیشگیری‌کننده از این ویروس در کشور خواهد کرد.

کوبا در مقابله با کرونا  از داروی پیشگیری کننده استفاده خواهد کرد
کد خبر: 397925
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۱:۲۴:۲۲

اعتمادآنلاین| فرانسیسکو دوران رئیس مرکز اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، روز گذشته (یکشنبه) در کنفرانسی خبری با اشاره به تاثیر این دارو بر بیماریهایی نظیر آنفولانزا و بیماری‌های ویروسی وخیم، اعلام کرد این دارو که به صورت قطره زیرزبانی استفاده می شود، به صورت سازمان یافته در سطح جامعه توزیع خواهد شد.

فرانسیسکو دوران تصریح کرد این دارو که (PrevengHo-Vir) یک محصول هومیوپاتی است در افراد سالم که تا کنون هیچگونه علائمی از ابتلا به ویروس کرونا از خود نشان نداده اند، استفاده خواهدشد.

این مقام بهداشتی کوبا درباره این که استفاده از این دارو تا چه حد ثمر بخش خواهد بود، سخن نگفته است.

براساس این گزارش، کوبا طی 6 دهه گذشته پس از انقلاب کمونیستی با کمک‌های اقتصادی اتحاد جماهیر شوروی سابق، یک سیستم بهداشتی و درمانی کارا را توسعه داده که مورد حسادت جهان است؛ هر چند پس از فروپاشی بلوک کمونیستی از کیفیت نظام بهداشتی و درمانی کوبا هم کم شده اما هم‌اینک نیز این کشور یکی از بهترین و کاراترین نظام‌های بهداشتی و درمانی و آموزشی دنیا را دارد و بیش از 16 درصد از حجم تولید ناخالص داخلی این کشور در نظام بهداشتی سرمایه‌گذاری می‌شود.

طبق گزارش پرنسا لاتینا، وزارت بهداشت کوبا پس از اعزام 15 تیم پزشکی به چند کشور اروپایی و آمریکای لاتین، همبستگی و همکاری کوبا با سایر کشورها در مبارزه علیه ویروس نوظهور کرونا را اعلام کرد.

برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا نیز اعلام کرد که علیرغم تحریمهای شدید ایالات متحده آمریکا علیه این کشور و پافشاری واشنگتن به عدم حضور پزشکان و پرستاران کوبایی در سایر کشورها، کوبا به منظور تسریع کنترل و مهار کوید-19 در سطح بین المللی، همکاری خود با سایر کشورها را حفظ خواهد کرد.

طبق آخرین آمار از وزارت بهداشت کوبا تا کنون 320 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و هشت نفر جان خود را از دست دادهاند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها