حمید گرمابی نماینده نیشابور؛

مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی‌ بگیرند/ شاید قرنطینه طولانی مدت امکان‌پذیر نباشد

یک نماینده مجلس تاکید کرد: شاید قرنطینه طولانی مدت امکان‌پذیر نباشد اما باید مدتی اجبار در خانه ماندن مانند یک هفته اخیر وجود داشته باشد تا بتوان زنجیره شیوع کرونا را قطع کرد. باید توجه داشته باشیم که وقتی در کشورهای مختلف دنیا تلفات با سرعت بالا می‌رود ممکن است ما هم به شرایطی برسیم که تلفات ما خیلی زیاد شود.

مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی‌ بگیرند/ شاید قرنطینه طولانی مدت امکان‌پذیر نباشد
کد خبر: 397933
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۱:۳۴:۰۱

اعتمادآنلاین| حمید گرمابی در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره شیوع کرونا اظهار کرد: ما در خصوص مساله فاصله‌گذاری اجتماعی باید خیلی جدی‌تر باشیم تصور من این است که برخی از مردم هنوز این مساله را جدی نگرفته‌اند و این می‌تواند هزاران نفر از عزیزان ما را از بین ببرد، تمام سیستم و نظام باید این را به مردم برساند که این یک خطر جدی است.

وی ادامه داد: عده‌ای هستند که خطر را جدی نگرفته‌اند و از طرفی عده‌ای هستند که نمی‌توانند از خانه خارج نشوند، در واقع کسانی‌که از لحاظ اقتصادی وابسته به کار روز هستند تا بتوانند پولی به خانه ببرند گرچه برای آن‌ها بسته‌های حمایتی پرداخت شده اما کافی نبوده و باید حمایت شوند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما تاکنون زمان را از دست داده‌ایم و در همین ایام که نوروز بود مقداری همراهی بوده است اما به نظرم همین که معادل 40، 50 درصد سال گذشته مردم به سفر رفته‌اند بهای زیادی داشت و در آینده نیز خواهد داشت.

گرمابی اضافه کرد: شاید قرنطینه طولانی مدت امکان‌پذیر نباشد اما باید مدتی اجبار در خانه ماندن مانند یک هفته اخیر وجود داشته باشد تا بتوان زنجیره شیوع کرونا را قطع کرد. باید توجه داشته باشیم که وقتی در کشورهای مختلف دنیا تلفات با سرعت بالا می‌رود ممکن است ما هم به شرایطی برسیم که تلفات ما خیلی زیاد شود.

وی در خصوص تعطیلی جلسات مجلس طی حدود یک ماه گذشته بیان کرد: با مشخص شدن مثبت بودن تست تعدادی از نمایندگان، قرار شد که جلسات تشکیل نشود تا پروتکل‌ها مشخص شود و ریسک نکنیم، ابتلای نمایندگان به بیماری مشخص بود چرا که نمایندگان در زمان انتخابات و تبلیغات انتخاباتی زیاد با مردم برخورد دارند و در اجتماعات بزرگ شرکت می‌کنند.

این عضو فراکسیون مجلس دهم افزود: اگر برنامه‌ریزی می‌شد و پروتکل بهداشتی مشخصی داده می‌شد امکان برگزاری جلسات وجود داشت اما ما برای شرایط بحرانی آماده نیستیم که البته این اتفاق در جاهای دیگر نیز افتاده است و نتوانسته‌اند چنین پروتکلی تشکیل بدهند چراکه مجلس مکانی است که مانند گردهمایی‌ها افراد زیادی در آن حضور دارند.

گرمابی درخصوص برگزاری جلسات مجلس به صورت مجازی عنوان کرد: برای برگزاری جلسات مجلس به صورت مجازی اگر زودتر اقدام می‌شد بهتر بود، ما زمان را از دست دادیم و سیستم را یکی، دو بار امتحان کردند و تمرینی بود و جلسه قبل نیز مشکلات سیستم رفع شده بود و قرار بود از لحاظ آیین نامه هم مشکلات آن را رفع کرده بودند که جلسه رسمیت داشته باشد اما متاسفانه به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه تشکیل نشد.

وی اضافه کرد: در دفعه سوم همه چیز از لحاظ مشکلات سیستمی رفع شده بود و سیستم آماده کار بود ولی به حد نصاب نرسید البته من فکر می‌کنم یک دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه این بود که سیستم نیاز به تنظیمات مختلف داشت و به عنوان مثال چون ما در دسترس بودیم آمدند و تنظیمات را برای ما درست کردند اما فکر می‌کنم همکاران در شهرستان چون کسی نبود برای تنظیمات مستقیما به آن‌ها کمک‌ کند نتوانسته بودند که وصل شوند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی درخصوص برگزاری جلسات کمیسیون‌ها افزود: جلسات کمیسیون‌هایی که خیلی مهم بود مانند کمیسیون بهداشت که مستقیما مرتبط با شرایط کنونی بود تا جایی که نیاز بود تشکیل شده بود و من هم یکی، دوبار در جلسات آن‌ها شرکت کردم. یکی، دو کمیسیون دیگر هم جلسات محدودی داشتند.

منبع: ایسنا


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها