رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال:

فغانی انگیزه‌ای برای داوری نداشت

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره مهاجرت محمدرضا فغانی گفت: او در یک مسابقه قضاوت خوبی داشت، اما بدشانس بود و شرایط خوبی را تجربه نکرد. همین باعث شد که فغانی  الیت نشود.

فغانی انگیزه‌ای برای داوری نداشت
کد خبر: 397961
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۲:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا سهرابی با ابراز امیدواری به بازگشت ورزش به روال سابق خود، درباره آمادگی داوران فوتبال ایران اظهار داشت: داوران می‌دانند ممکن است ظرف دو یا سه هفته، بازی‌ها آغاز شود و آنها باید برگردند. AFC اعلام کرده در ماه آوریل هم مسابقات برگزار نمی‌شود. داوران ما پول حرفه‌ای نمی‌گیرند، اما وجدان حرفه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه داوران از این تعطیلی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: برخی از آنها کارگاه آموزشی راه انداخته‌اند یا در ساعت مشخص، به صورت آنلاین کنار هم تمرین می‌کنند.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره پناهندگی محمدرضا فغانی خاطر نشان کرد: او دوست خوب من است و گاهی داور چهارم من بود یا در فوتسال حضور داشت. از پناهندگی فغانی اطلاعی ندارم، اما او در همین سیستم و هیئت رئیسه، البته در زمان کفاشیان به داوران بین‌المللی اضافه شد. ( بیشتر بخوانیم )

سهرابی با اشاره به خارج شدن نام محمدرضا فغانی از لیست الیت داوران آسیایی بیان کرد: او در یک مسابقه قضاوت خوبی داشت، اما بدشانس بود و شرایط خوبی را تجربه نکرد. همین باعث شد که فغانی الیت نشود. شاید او دیگر انگیزه‌ای نداشت. آیا وقتی یک قاضی از دادگاه خارج می‌شود، از پرونده‌ها صحبت می‌کند؟ داوران هم به مصاحبه، از جمله درباره مسائل داوری و فدراسیون مجاز نیستند و نباید بدون مدرک، کسی را زیر سؤال برد. فغانی پسر خوبی است و با او در تماس هستم. شاید او برای آینده و اقامتش می‌خواست روالی را طی کند که مربوط به داوری نیست.

وی درباره وضعیت علیرضا فغانی گفت: او کارش را مانند یک لژیونر انجام می‌دهد. ما در داوری لژیونر نداشتیم و این موضوع برای ما غریب است، اما سطح داوری به جایی رسیده که فغانی برای قضاوت لیگ استرالیا قرارداد بست. او در لیست ماست و امیدوارم فینال جام جهانی را سوت بزند.

رئیس دپارتمان داوری در پاسخ به این پرسش که آیا با انتصاب صفیری به‌عنوان رئیس جدید کمیته داوران، مشکلات دوره ممبینی برطرف شده است یا خیر، اظهار داشت: همیشه اعتراضاتی بوده که خیلی کمکی نمی‌کند. چهار سال با صفیری در کمیته داوران همکار بودم و الان آرامش برقرار است، اما دیداری برگزار نمی‌شود که ببینیم چه پیش می‌آید.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها