کد خبر: 397980
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۲:۴۰:۳۷
| |

پلیس فیلیپین به ناقض قرنطینه شلیک کرد

بعد از آنکه رودریکو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین از نیروهای ارتش و پلیس این کشور خواست کسانی که مقررات قرنطینه برای جلوگیری از گسترش ویروس کووید-19 را نقض کنند، با شلیک گلوله از پای درآورند، پلیس این کشور یک مرد 63 ساله را روز پنجشنبه به دلیل تهدید مقامات یک روستا و پلیس محلی با شلیک گلوله از پای در آوردند.

پلیس فیلیپین به ناقض قرنطینه شلیک کرد
کد خبر: 397980
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۲:۴۰:۳۷

اعتمادآنلاین| این گزارش که بعد از چهار روز تاخیر بطور رسمی منتشر می شود، به نقل از یک مقام پلیس فیلپین اعلام کرد که فرد مورد نظر بعد از آنکه با هشدار پرسنل بهداشت و درمان برای استفاده از ماسک مواجه شد، بعد از عصبانیت و استفاده از کلمات رکیک به هشدار دهند حمله ور شد که پلیس حاضر در صحنه مجبور شد با شلیک مستقیم او را از پای در آورد.

به گزارش پلیس شهرک "ناسی پینت" در استان جنوبی "آگوسان دل نورته" فرد متخطی در حالی به سمت نیروی وزارت بهداشت حمله ور شده بود که مست بود و با از دست دادن کنترل خود به تدریج می رفت آسیب جدی به فرد هشدار دهنده و حتی محیط اطراف خود وارد کند.

سامانه فیلیپینی "رَپلِر" روز پنجشنبه گزارش داد ه بود که ردیس جمهوری این کشور در پیامی تلویزیونی به کسانی که تدابیر مربوط به مقابله با کرونا در این کشور را نادیده بگیرند، هشدار داد و از همه مردم خواست که در اجرای مقررات قرنطینه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور با دولت همکاری کنند.

دوترته گفته بود: تعرض به دست اندرکاران امور بهداشتی جنایتی خطرناک است که نمی توان آن را نادیده گرفت. همه باید همکاری کرده و از دستورات مربوط به ماندن در منازل در شرایطی که مقامات در راستای کند کردن شیوع کرونا حرکت می کنند، پیروی کنند.

او با پیش بینی اینکه اوضاع امنیت بهداشتی ناشی از گسترش بیماری کرونا در این کشور وخیم تر می شود، خطاب به مردم گفت: " من یک بار دیگر جدی بودن مساله را به شما یادآور می شوم و از شما می خواهم به دقت گوش کرده و به آن عمل کنید".

دوترته تصریح کرد: "دستور من به نیروهای پلیس و ارتش این است که اگر مشکلی پیش آمد و در وضعیتی قرار گرفتید که آنها [ناقضان مقررات قرنطینه] با شما مقابله کردند و زندگی شما در خطر بود، آنها را با شلیک گلوله از پای در آورید".

رئیس جمهوری فیلیپین سپس خطاب به ناقضان مقررات قرنطینه گفت: "روشن شد؟ اگر مشکلی ایجاد کنید من خودم خاکتان می کنم؟ "

دوترته در حالی این هشدارها را داد که گزارش هایی از درگیری ها و بازداشت ها در مناطق فقیرنشین مانیل پایتخت فیلیپین منتشر شده است.

براساس این گزارش ها، شهروندان در این مناطق بسیار فقیر، معترض به وضعیت پخش غذا و کمک های خوراکی دولت بودند. هم زمان گزارش هایی از افزایش آزار و اذیت و مشکل آفرینی برای پرسنل و کادر درمانی و پزشکی نیز منتشر شده است.

شیوع بیماری کووئد 19 در فیلیپین تاکنون نزدیک به 3 هزار نفر را مبتلا کرد و بیش از 100 نفر نیز جان باخته اند.

اول هفته گذشته یک دیپلمات ارشد فیلیپین در سازمان ملل به کرونا مبتلا شد و پنجشنبه گذشته نیز سفیر این کشور در بیروت بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها