کد خبر: 398009
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۳:۳۹:۰۸
| |

نمایش «تماس تصویری» آنلاین اجرا شد

آریان رضایی درباره اجرای نمایش «ارتباط تصویری» به صورت آنلاین که شب گذشته در فضای لایو اینستاگرام و در قالب فستیوال «ارتباط مجدد» برگزار شد، توضیحاتی ارائه داد.

نمایش «تماس تصویری» آنلاین اجرا شد
کد خبر: 398009
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۳:۳۹:۰۸

اعتمادآنلاین| آریان رضایی که شب گذشته 17 فروردین ماه نمایش «تماس تصویری» را به صورت آنلاین در فضای لایو اینستاگرام اجرا کرده است درباره این تجربه گفت: ایده شکل‌گیری نمایش به صورت آنلاین از قبل همراه من بود و به عنوان یکی از بخش‌های نمایش «دیور» که 2 سال قبل به صحنه رفت عملی شده بود به شکلی که در آن نمایش یک بخش به صورت لایو و از طریق فضای دیجیتال اجرا می‌شد در ادامه آن ایده، به این نتیجه رسیدم که می‌شود یک نمایش را به‌صورت کامل به این شیوه اجرا کرد از همین رو متنی را هم برای چنین اجرایی به نگارش درآورده بودم.

او ادامه داد: با اتفاقاتی که این روزها شاهدش هستیم و شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی همه تماشاخانه‌ها و نمایش‌های روی صحنه شده است نیما دهقانی از هنرمندان تئاتر که در حوزه تئاتر دیجیتال فعال است پیشنهاد اجرای نمایشی را در این حوزه مطرح کرد که من نیز پذیرفتم چون شرکت در این فستیوال که «ارتباط مجدد» نام دارم برایم به نوعی آزمون و خطا است چون به دنبال این هستم که فرم اجراهای تعاملی را که چندین سال است روی آن متمرکز هستم در حوزه تئاتر دیجیتال نیز دنبال کنم. در همین راستا نمایش «ارتباط تصویری» شب گذشته با اجرای گری امین میری و فرنوش نیک‌اندیش به صورت آن لاین اجرا شد که بازخورد خوبی نیز از سوی دنبال کنندگان داشت.

او درباره داستان این اجرای آنلاین توضیح داد: این اجرا نیز در راستای نمایش‌های قبلی بود که به صحنه بردم و روی مسایل زناشویی تمرکز داشت به این ترتیب که زن و شوهری در همین روزهای کرونایی با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنند و مرد خانه را ترک می‌کند و به منزل دوستش می‌رود. او با پیشنهاد دوستش تصمیم می‌گیرد به صورت ویدئوکال با همسرش ارتباط برقرار کند و مشکلاتشان را مطرح و حل کنند.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: تصمیم دارم اجراهای آن لاین دیگری جدا از حضور در این فستیوال و به صورت مستقل داشته باشم که البته این اجراها ممکن است با این نمایش و یا نمایش‌های دیگری که در حال نوشتنشان هستم، باشد چون با وجود تعطیلات اجباری که به نظر می‌رسد همچنان با آن روبرو هستیم فرصت خوبی است که حضور در حوزه رسانه‌های دیجیتال را نیز تجربه کنم.

رضایی در پایان صحبت هایش درباره این فستیوال توضیح داد: این فستیوال آنلاین به صورت بین‌المللی و در فضای اینستاگرام برگزار می‌شود و هنرمندان خارجی نیز در آن حضور دارند. در فستیوال «ارتباط مجدد» علاوه بر اجراهای تئاتری، شامل اجرای موسیقی و گپ و گفت با موضوعات مختلف هم می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها