کد خبر: 398021
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۴:۰۶:۰۰
| |

علی ربیعی، سخنگوی دولت، در پاسخ به «اعتمادآنلاین»:

سیاست‌های اتخاذ شده، تصمیمات نسبتا صحیحی است/ چشم‌اندازی برای از بین رفتن این ویروس در کوتاه مدت وجود ندارد/ امکان ادامه این بیماری تا یک سال وجود دارد/ نمی‌توانیم یک سال ادارات را تعطیل کنیم/ کشورهای اروپایی هم رفتن سرکار را اصل گرفته‌اند اما ماندن در خا

سخنگوی دولت گفت: فکر می‌کنم سیاست‌ها و تصمیماتی که اتخاذ شده با همه وجوه و پایداری ما در آینده تصمیمات نسبتا صحیحی بوده و حتما ارزیابی‌های لازم درباره صورت خواهد گرفت.

حجم ویدیو: 11.42M | مدت زمان ویدیو: 00:03:33 دانلود ویدیو
کد خبر: 398021
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۴:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مهتاب اسفندیاری- علی ربیعی سخنگوی دولت در سومین نشست خبری خود به صورت ویدئوکنفرانس در پاسخ به سوال خبرنگار اعتمادآنلاین مبنی بر اینکه با توجه به اعلام عادی‌سازی شرایط به صورت پلکانی و اعلام دو سومی حضور کارمندان بر سر کار با توجه به شرایط مترو و اتوبوس‌ها در تهران در صورت شکست این روند دولت سناریوی جایگزینی دارد یا خیر بیان کرد: چشم‌اندازی برای از بین رفتن این ویروس در کوتاه مدت وجود ندارد. بسیاری از کارشناسان سلامت در حوزه بین‌الملل پیش‌بینی می‌کنند تا یک سال هم امکان ادامه‌دار بودن این بیماری هست.

او در ادامه عنوان کرد: بنابراین اعلام می‌کنم که باید بتوانیم اصل حفظ فاصله‌گذاری و سلامت با کانون محور بودن فاصله‌گذاری و سلامت سبک‌های زندگی که مبتنی بر محور بودن بهداشت باشد را جاری کنیم، یعنی نمی‌توانیم یک سال ادارات را تعطیل کنیم.

سخنگوی دولت در ادامه بیان کرد: پیش‌بینی ما این بود افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند را اجازه دهیم که نیایند، برای اینکه ادارات خلوت شود ساعت کار را 7 تا 14 اعلام کردیم، باز برای اینکه ادارات خلوت شود یک سوم را اجازه دورکاری دادیم و دست مدیر هم در این زمینه باز است، اینها تصمیماتی بوده است که ما فکر کردیم که هم چرخه اداری کشور بچرخد و هم زنجیره را قطع کنیم.

او همچنین با بیان مثالی درباره لزوم ادامه کار بخش‌های اداری گفت: البته من یادم هست که یکی از کشورهای اروپایی هم زمانی که درباره محدودیت‌ها حرف می‌زدند، رئیس‌جمهور آن اعلام کرد که افراد می‌توانند بیرون بروند به شرط اینکه بر سر کار خود حاضر شوند. یعنی آن کشورها هم رفتن سرکار را اصل گرفته‌اند اما ماندن در خانه هم اصل است.

ربیعی افزود: بنابراین دانشگاه‌ها، مدارس تعطیل شده‌اند، بازنشسته‌ها و زنان خانه‌دار و بسیاری از کسانی که کاری بیرون ندارند و آن یک سومی که باید در خانه باشند اصل بر این است که این عده در خانه باشند. ما قطعا از این تصمیمات ارزیابی خواهیم کرد و من فکر می‌کنم در تصمیماتی که تا کنون اتخاذ شده نوعی آینده‌نگری و ظرفیت‌سنجی جامعه وجود داشته است.

سخنگوی دولت با اشاره به مسئولیت رسانه‌ها در این شرایط تاکید کرد: به نظر من رسانه‌ها هم مسئولیت سنگینی بر عهده دارند، به طور مدام باید اعلام کنند که همراه با پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های فیزیکی زندگی خواهیم کرد. ما در خانه خواهیم ماند مگر اینکه خریدی بخواهیم انجام دهیم یا به کار اداری در یک محدوده زمانی مشغول شویم.

ربیعی همچنین درباره لزوم بازگشت شرایط به حالت عادی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی گفت: ما که نمی‌توانستیم بانک‌ها را تعطیل کنیم اما کاهش دادیم. بنابراین فکر می‌کنم سیاست‌ها و تصمیماتی که اتخاذ شده با همه وجوه و پایداری ما در آینده تصمیمات نسبتا صحیحی بوده و حتما ارزیابی‌های لازم درباره صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها