کد خبر: 398030
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۴:۳۱:۲۶
| |

مدیر پردیس تئاتر تهران:

تئاتر آنلاین مخاطب پذیرتر است/ تئاتر هیچگاه تعطیل نیست

عالم بخش گفت: تئاتر آنلاین فرصتی برای حمایت از هنرمندان در روز‌های کرونایی است که با استقبال مخاطبان روبرو شد.

تئاتر آنلاین مخاطب پذیرتر است/ تئاتر هیچگاه تعطیل نیست
کد خبر: 398030
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۴:۳۱:۲۶

اعتمادآنلاین| حسین عالم بخش مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در خصوص اجرای تئاترها به صورت آنلاین، گفت: افتتاحیه برنامه تئاتر آنلاین در پردیس تئاتر تهران به صورت آزمایشی انجام شد.

از زمان شیوع بیماری کرونا اجراهای صحنه‌ای در تماشاخانه‌ها و فرهنگسراها تعطیل شدند و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طی جلساتی به دنبال راه حل برای طرح‌های حمایتی از هنرمندان بود.

او با اشاره به مسابقه نمایش عروسکی «بچه‌ها و عروسک‌ها مقابل کرونا» بیان کرد: نخستین قدم ما در این زمینه راه اندازی مسابقه نمایش عروسکی «بچه‌ها و عروسک‌ها مقابل کرونا» بود.

با وجود تبلیغات محدودی که در فضای مجازی برای این مسابقه داشتیم، این مسابقه با استقبال زیادی از سوی مردم رو به رو شد.

از همین رو این مسابقه را تا 18 فروردین ماه تمدید کردیم. قرار است اسامی برگزیدگان در روز نیمه شعبان اعلام شوند. با این مسابقه اوقات فراغت خوبی برای خانواده‌ها، یادگیری خوبی برای مبارزه با کرونا و خودآموزی برای کودکان ایجاد شد.

این مسابقه برای مخاطبان تئاتر بود. حال هنرمندان تئاتر هم تحت حمایت قرار گرفته و محصولات تولیدی خود را به سمع و نظر مخاطبان می‌رسانند.

عالم بخش در خصوص بلیت‌های تئاتر آنلاین گفت: هنرمندان همواره در صف اول فداکاری در تمامی عرصه‌ها بودند.

هنرمندانی که با تعطیلی اجرا‌های خود، در ایام شیوع بیماری کرونا به تولید ماسک پرداختند. یکی از طرح‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای گروه‌های نمایشی که اجراهایشان تعطیل شده، ضبط اجرا در بلک باکس‌ها بود تا به صورت آنلاین پخش و حتی در سایت قرار گیرد و علاقه‌مندان با تهیه بلیت آن را تماشاکنند. قیمت بلیت‌های نمایشی آنلاین بسیار کمتر از بلیت‌های اجرای صحنه است. برای نمونه بلیت یک نمایش که در تماشاخانه 30 هزار تومان بود، در تئاتر آنلاین 5 هزار تومان است.

او افزود: پردیس تئاتر تهران بلک باکس‌های حرفه‌ای دارد و از طرفی از فضای مرکز شهر دور و در وضعیت فعلی رفت و آمد به آن راحت‌تر است و گروه‌های نمایشی بدون تداخل با یکدیگر می‌توانند تمرین‌های خود را انجام دهند. در پردیس تئاتر تهران تدابیر بهداشتی صورت گرفته و با کمک ستاد‌های بهداشتی قبل از هر اجرا ضدعفونی صورت می‌گردد.

عالم بخش در خصوص پخش تئاتر آنلاین از سایت نمایش نت گفت: حضور دوستان نمایش نت کمک بسیاری به ما در ضبط و پخش آنلاین اجراها کرد. همچنین با چند سایت دیگر صحبت شده تا به ما بپیوندند تا کار جمعی و فضای مناسبی برای عرضه تئاتر به مخاطب فراهم کنیم تا با پرداخت هزینه های کمتر تاحدودی به اقتصاد تئاتر کمک شود.

تدابیر دیگری هم در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری اندیشیده شده که در دست بررسی است. امیدواریم در هفته‌های آینده دیگر طرح‌های حمایتی را اعلام کنیم. هر چند که با محدودیت بودجه رو به رو هستیم و در شرایط فعلی هم نمی توان انتظار بودجه داشت.

او ادامه داد: امیدواریم این برنامه با همدلی دوستان و همکاران به خصوص قادر آشنا مدیر مرکز هنر‌های نمایشی، شهرام گیل‌آبادی مدیر عامل خانه تئاتر و دوستان فعال در فضای مجازی پیش برود و نشان دهیم که تئاتر هیچگاه تعطیل نیست و این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. مخاطبان تئاتر در سراسر کشور بسیار کم هستند، اکنون که مخاطبان اوقات فراغت بسیاری دارند، فرصتی مناسب برای آشنایی آن‌ها با تئاتر است تا بعد از رفع بیماری کرونا مخاطبان تئاتر چندین برابر شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها