کد خبر: 398066
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۵:۳۱:۳۸
| |

ویروس کرونا تا چه مدت روی ماسک ماندگار است

محققان توصیه می‌کنند که اگر از ماسک جراحی استفاده می‌کنید به هیچ عنوان لایه خارجی آن را لمس نکنید و در صورت تماس با آن دست‌های خود را با آب و صابون بشورید.

ویروس کرونا تا چه مدت روی ماسک ماندگار است
کد خبر: 398066
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۵:۳۱:۳۸

اعتمادآنلاین| از سوت چاینا مورنینگ پست، پاتوژن‌های ویروس کرونا روی سطح پارچه و لباس تا سه ساعت باقی می‌مانند اما می‌تواند تا چند روز روی پلاستیک، استیل ضدزنگ و اسکناس زنده بماند. نتایج مطالعه جدید دانشمندان دانشگاه هنگ‌کنگ حاکی از آن است کووید-19 می‌تواند تا یک هفته روی سطح بیرونی ماسک‌‌های جراحی باقی بماند. نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که ویروس کرونای جدید می‌تواند تا یک هفته روی ماسک باقی بماند.

بنابراین محققان توصیه می‌کنند که اگر از ماسک جراحی استفاده می‌کنید به هیچ عنوان لایه خارجی آن را لمس نکنید و در صورت تماس با آن دست‌های خود را با آب و صابون بشورید. یافته‌های جدید نشان می‌دهد که ضدعفونی‌کننده‌های خانگی مانند مایع سفیدکننده در از بین بردن ویروس کرونا موثر هستند. پایداری کووید-19 در محیط مطلوب بسیار بالاست اما با استفاده از روش‌های استاندارد ضدعفونی به راحتی از بین می‌رود.

ویروس کووید-19 روی شیشه و اسکناس تا دو روز باقی می‌ماند. کرونا تا چهار روز روی سطوح پلاستیکی و تا هفت روز روی استیل ضدزنگ زنده می‌ماند، بنابراین ضدعفونی کردن سطوح به صورت مرتب در کنار شستشوی مداوم دست‌ها و اجتناب از لمس صورت بهترین روش برای مقابله با این ویروس است.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها