مهلت پرداخت سهم حق بیمه کارفرمایان در 10 رسته شغلی تا پایان سال 99 مجاز شد

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی از برنامه این سازمان برای مساعدت در دریافت لیست و حق بیمه 10 رسته فعالیت شغلی زیان دیده از کرونا خبر داد.

مهلت پرداخت سهم حق بیمه کارفرمایان در 10 رسته شغلی تا پایان سال 99 مجاز شد
کد خبر: 398067
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۵:۳۲:۵۵

اعتمادآنلاین| مهرداد قریب معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: پیرو دستورات ریاست محترم جمهوری و تصمیمات متخذه کارگروه معاونت اقتصادی رئیس جمهور در بررسی و مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، این سازمان ضمن صدور دستور اداری لازم برای واحد‌های اجرایی تابعه، فهرست 10 رسته از فعالیت‌ها در بخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی که بیشترین آسیب را از این ناحیه متحمل شده اند را ابلاغ کرد.

قریب افزود: براساس دستور اداری ابلاغ شده به واحد‌های اجرایی سازمان تأمین اجتماعی، کارفرمایان مشمول نسبت به ارسال لیست حقوق و مزد ماهیانه مربوط به ماه‌های اسفند 98، فروردین و اردیبهشت 99 بدون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی (20درصد حق بیمه سهم کارفرمایی) اقدام می‌کنند و بعد از اتمام دوره یاد شده در تیر ماه 99 می‌توانند در صورت عدم توانایی پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های یاد شده نسبت به پرداخت تدریجی و تا حداکثر پایان سال99 اقدام کنند.


وی تصریح کرد: حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های اشاره شده در صورت ارسال صورت مزد و حقوق ماهیانه وفق ماده (39) تامین اجتماعی (هر ماه تا آخرین روز ماه بعد) مشمول جرایم تأخیر پرداخت نخواهد بود و واحد‌های اجرایی تابعه مکلف هستند نسبت به دریافت لیست حقوق و مزد کارگاه‌های مزبور در ماه‌های اشاره شده با رعایت دستور اداری صادره اقدام لازم به عمل آورند.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: فهرست فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این سازمان ابلاغ شده است مبنای اعمال تمهیدات مورد اشاره در این دستور اداری خواهد بود.

مهرداد قریب در پایان فهرست فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا را به شرح زیر اعلام کرد:

مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت.

مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی.

دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری.

تولید و توزیع پوشاک.

تولید و توزیع کیف و کفش.

مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه.

مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی.

مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی.

مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها