ابوالفضل حسن‌بیکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

خالی کردن نمادین چند پایگاه آمریکا در عراق برای تداوم حضورشان است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: آمریکا  از کارگذاری سامانه پاتریوت قصد جلوگیری از حملات احتمالی به پایگاه عین الاسد را  دارد.بخش قابل توجهی از نیروهایی که از پایگاه های دیگر جمع شده ان در عین الاسد هستند و این بازی و تصویر سازی آمریکا با کمک رژیم صهیونیستی در راستای وقت کشی برای ادامه حضور در عراق است.

خالی کردن نمادین چند پایگاه آمریکا در عراق برای تداوم حضورشان است
کد خبر: 398070
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۵:۳۷:۰۳

اعتمادآنلاین| ابوالفضل حسن‌بیکی با اشاره تحرکات اخیر آمریکا در عراق با بیان این که پایگاه های نظامی آلمریکا در عراق پراکنده است، گفت: در حال حاضر آمریکا با سناریوی از پیش طراحی شده در حال جابجایی نیروهای خود در بین این پایگاه های نظامی است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکا با نقض آشکار حاکمیت عراق اقدام به استقرار سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه عین‌الاسد کرده‌ است و مشخص است در حال برنامه ریزی برای تدوام حضور بلند مدت در این کشور برای دخاتلت های نظامی است.

وی ادامه داد: با توجه به این که پیش از این عراق بازه زمانی خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور را 12 فروردین اعلام کرده بود که با اتمام این وقت، نیرو‌های آمریکایی رسما در عراق مهاجم محسوب می‌شوند.

حسن بیکی با بیان این که با توجه به عدم موافقت دولت عراق برای حضور آمریکایی ها در این کشور بعد از تاریخ 12 فروردین رفتار فعلی آمریکا وعی از تجاوز نظامی است، گفت: با توجه به تاکید دولت عراق و زیر فشار روانی ملت عراق و البته واکنش های افکار عمومی بین المللی ، آمریکا سعی در صحنه سازی برای وقت کشی و تداوم حضور در عراق را دارد.

وی افزود: این صحنه سازی در سناریو تخلیه برخی پایگاه ها به صورت ظاهری برای نمایش دادن ترک این کشور است در حالی که در عمل همان نیروها به پایگاه های دیگر در این کشور منتقل می شوند.


حسن بیکی با اشاره به این که آمریکا از کارگذاری سامانه پاتریوت قصد جلوگیری از حملات احتمالی به پایگاه عین الاسد را دارد، افزود: بخش قابل توجهی از نیروهایی که از پایگاه های دیگر جمع شده ان در عین الاسد هستند و این بازی و تصویر سازی آمریکا با کمک رژیم صهیونیستی در راستای وقت کشی برای ادامه حضور در عراق است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها