کد خبر: 398072
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۵:۴۰:۴۰
| |

رئیس شورای اداره شرکت هواپیمایی لبنان:

بحران کرونا بزرگترین مشکلی است که تا به حال تجربه کرده ایم

محمد الحوت رئیس شورای اداره هواپیمایی خاورمیانه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: با بسته شدن فرودگاه بیروت خسارت‌های مالی شرکت در ماه به 35 میلیون دلار می‌رسد.

بحران کرونا بزرگترین مشکلی است که تا به حال تجربه کرده ایم
کد خبر: 398072
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۵:۴۰:۴۰

اعتمادآنلاین| رئیس شورای اداره شرکت هواپیمایی لبنان در واکنش به انتقادها به این شرکت و نیز دولت لبنان به خاطر عدم ارائه بلیط‌های کم‌هزینه برای لبنان‌هایی که می‌خواهند به کشور بازگردند، گفت، شرکت هواپیمای خاورمیانه یک شرکت تجاری است و هرگز ملک دارایی دولت لبنان نبوده و نیست. این شرکت طبق احکام قانون تجارت بین‌المللی عمل می‌کند و شورای مدیریتی دارد که آن را اداره و ارزیابی می‌کند.

الحوت افزود: بانک لبنان 99 درصد از سهام های این شرکت را در اختیار دارد. ما مادر موسسه های ملی در کشور هستیم و اینکه می‌گویند شرکت متعلق به دولت است به لحاظ قانونی کاملا اشتباه است.

وی تاکید کرد: ما برنامه‌ای برای اخراج یا تعدیل کارمندان شرکت هواپیمایی نداریم. ما امروز در برابر واقعیت جدیدی هستیم مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم که این بحران کرونا بزرگترین آن است.

دولت لبنان از روز گذشته یکشنبه طرحی را برای بازگرداندن بیش از 10 هزار شهروند لبنانی که خواستار بازگشت به کشورشان هستند، به اجرا گذاشته است. قرار است مسافران از طریق پروازهایی که در آنها اقدامات پزشکی و بهداشتی رعایت می‌شود به کشور بازگردانده شوند. این اقدامات شامل انجام آزمایش کووید 19 در کشوری است که آن را ترک می‌کنند. مسافران بعد از رسیدن به فرودگاه بیروت هم در هتل‌های ویژه‌ای در قرنطینه موقت به سر می‌برند تا نتیجه تست مشخص شود و به مدت دو هفته نیز در خانه در قرنطینه به سر خواهند برد.

روز گذشته چهار هواپیمای حامل شهروندان لبنانی از عربستان، امارات، ابوظبی، ساحل عاج و نیجریه وارد بیروت شد. مسافران با هزینه خود به کشور آمدند. هزینه‌ بلیط آن‌ها بین 750 تا 3 هزار و 900 دلار بوده که این مسئله باعث انتقادهای شدیدی به دولت لبنان و شرکت هواپیمایی لبنان شده است.

این در حالی است که وزارت بهداشت لبنان امروز با اعلام ابتلای 14 مورد جدید به کووید 19، شمار مبتلایان به کرونا را در لبنان 541 نفر اعلام کرد.

تاکنون 19 از بیماران کرونایی در لبنان جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها