کد خبر: 398073
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۵:۴۳:۲۰
| |

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس پاسخ داد:

راهکارهای دولت برای جبران پیامدهای اقتصادی کرونا چیست؟ 

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس تاکید کرد: "پرداخت تسهیلات ارزان به کارگاه‌های تولیدی" و "پرداخت بسته‌های حمایتی به روزکاران" ازجمله راهکارهایی دولت برای جبران خسارات است.

راهکارهای دولت برای جبران پیامدهای اقتصادی کرونا چیست؟ 
کد خبر: 398073
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۸ ۱۵:۴۳:۲۰

اعتمادآنلاین| محمد حسینی به راهکارهای عبور از پیامدهای اقتصادی شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: داد و ستدهای مردم در روزهای پایانی سال طبق روال هر ساله افزایش و گردش اقتصادی خوبی به جریان می‌افتاد اما تلاقی کرونا با این روزها، مانع از این گردش اقتصادی شد به همین دلیل آسیب‌های اقتصادی وارده به ایران نسبت به کشورهای دیگر متفاوت است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه‌بر کاهش درآمد دولت، اقتصاد خانوارها، مشاغل خُرد نیز به شدت آسیب دیده‌اند اما بیشترین ضررها از آن صنوف مختلف در این ایام شد در حالی که ضرر به آن‌ها آسیب به درآمدهای مالیاتی دولت را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از چک‌ها به دلیل رکود بازار در شب عید برگشت خورده‌اند، اظهار کرد: "پرداخت تسهیلات ارزان به کارگاه‌های تولیدی" و "پرداخت بسته‌های حمایتی به روزکاران" ازجمله راهکارهایی دولت برای جبران خسارات است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس با بیان اینکه باید برای جبران درآمدهای مالیاتی، عقب ماندگی تسهیلات و معیشت مردم از منابع دیگری به غیر از منابع موجود، خلق شود، توضیح داد: در این گونه موارد دولت‌ها بدهی‌های خود را افزایش می‌دهند که این اقدام نیز برای اقتصاد نگران‌کننده است در حالی که باید پتانسیل‌های نهفته تولیدی را در کشور به کار انداخت تا بتوان با بهبود شرایط کسب و کار اوضاع اقتصادی را سامان بخشید.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها