3 دلیل افت شاخص بورس در بازار دیروز

 شاخص بورس در بازار روز گذشته مسیر معاملات خود را نسبت به روند چند روز گذشته جدا کرد و وارد مدار نزولی شد که کارشناس بازار سرمایه این موضوع را ناشی از سه عامل اصلاح قیمت برخی سهام، خرابی هسته معاملات و ایجاد صف فروش در بازار دانست.

3 دلیل افت شاخص بورس در بازار دیروز
کد خبر: 398145
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۰۸:۴۷:۵۰

اعتمادآنلاین| علی صادقین افت شاخص بورس در بازار امروز را ناشی از سه عامل دانست و افزود: اصلاح در قیمت برخی از سهام و خرابی هسته معاملات از جمله عواملی بودند که منجر به افت شاخص بورس در بازار امروز شدند.

به گفته وی، امروز بسیاری از کارگزاری‌ها درگیر خرابی هسته معاملات بودند که این موضوع باعث جلوگیری از انجام خرید و فروش تعدادی از کارگزاری‌ها شد.

صادقین خاطرنشان کرد: اگر بازار امروز با چنین مشکلی روبرو نبود روند بهتری را در پیش می‌گرفت و شاخص بورس با عدد بالاتری به معاملات پایان می‌داد.

این کارشناس بازار سرمایه به دیگر عامل افت شاخص بورس در بازار اشاره کرد و گفت: روند سازی برخی از افراد در برخی از سهم‌ها منجر به ایجاد صف فروش در بازار و تغییر روند معاملات شد.

وی اظهار داشت: از ساعت 11 روند معاملات رو به بهبود رفت و برخی از سهم‌ها که منفی بودند و با صف فروش همراه شدند تغییر مسیر دادند و به صف خرید تبدیل شدند.

صادقین با بیان اینکه روند منفی شاخص بورس در بازار امروز به عنوان اصلاح جدی محسوب نمی‌شود، گفت: بسیاری از تحلیگران تا چند ماه آینده بازار سرمایه را به عنوان بازار بی رقیب می‌دانند و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ورود نقدینگی به این بازار همچنان مثبت خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه خرابی هسته معاملات در وضعیت کنونی را به عنوان بزرگترین مشکل موجود در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به چنین مشکلی اکنون تابلوی معاملات قیمت‌ها را متناقض نشان می‌دهد و هسته معاملات اجازه ورود این حجم از نقدینگی را به بازار نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از شایعات مانند تاخیر در برگزاری مجامع در تعیین مسیر بازار بی‌تاثیر نبوده و باعث قرار گرفتن برخی از سهام در فرآیند اصلاح شد اما در کل معاملات بازار همچنان صعودی به نظر می‌رسد.

صادقین به صنایع برتر در بازار اشاره کرد و گفت: صنایع غذایی، دارویی و شوینده‌ها از جمله صنایعی هستند که در چند وقت اخیر مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفتند، همچنین در چند روز گذشته پالایشگاه و فرآورده‌های نفتی به دلیل بهبود وضعیت بازار نفت با ورود نقدینگی همراه شدند و مورد اقبال برای تقاضا قرار گرفتند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: گروه بانکی‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به لحاظ جذب نقدینگی از پتانسیل بالایی برخوردارند و از ابتدای امسال میزان قابل ملاحظه‌ای از نقدینگی را به سمت خود جذب کردند.

وی افزود: سهامی که افزایش سرمایه سنگین دارند و ورود نقدینگی بالایی برای آنها پیش‌بینی شده است تا زمان برگزاری مجمع فوق العاده و اعمال افزایش سرمایه با اقبال سرمایه گذاران روبرو خواهند بود.

صادقین پیش‌بینی خود از روند معاملات در بازار فردا را اینگونه بیان کرد: در صورت برطرف شدن ایرادات فنی هسته معاملات، بازار بهتری را نسبت به امروز خواهیم داشت بود و احتمالا بازار در مسیر افزایشی قرار می گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون بازاری به لحاظ بازدهی بورس را تهدید نمی‌کند، گفت: دیگر بازارهای به عنوان بازاری بد برای سرمایه‌گذاری تلقی نمی‌شود، اما آسان بودن ورود نقدینگی به این بازار، تنوع انتخاب، دسترسی به اطلاعات بیشتر باعث شده تا بازار سرمایه همچنان به عنوان بازاری بی رقیب تلقی شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها