کد خبر: 398164
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۰۹:۰۸:۵۹
| |

موج تازه شیوع کرونا در ژاپن/ نگرانی از کمبود تخت در بیمارستان های توکیو

یک روزنامه ژاپنی گزارش کرد با توجه به موج تازه شیوع کرونا در این کشور کمبود تخت بیمارستانی برای بستری بیماران در برخی از کلانشهرها از جمله توکیو مشکل ساز شده است.

موج تازه شیوع کرونا در ژاپن/ نگرانی از کمبود تخت در بیمارستان های توکیو
کد خبر: 398164
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۰۹:۰۸:۵۹

اعتمادآنلاین| روزنامه ژاپن تودی روز سه شنبه گزارش کرد برخی از دست اندرکاران امور پزشکی در این کشور این وضعیت را خطر بزرگی برای نظام پزشکی ژاپن می دانند و نسبت به شیوع گسترده و تاثیر آن بر فروپاشی سامانه های پزشکی کشور هشدار داده اند.

در توکیو بیمارستان ایوجی وضعیت را نامساعد توصیف کرده و در دو هفته گذشته از ابتلای 140 نفر خبر داده است که 44 نفر از آنها پزشکان، پرستاران و کادر درمانی هستند نزدیک به 60 نفر هم در این بیمارستان در حال مداوا هستند و مسئولان بیمارستان می گویند چون فضا و تخت کافی نداشته اند شماری از بیماران جدید را پذیرش نکرده اند و به بیمارستان های دیگری در توکیو فرستاده اند.

اگرچه شمار مبتلایان کرونا در ژاپن کمتر از کره جنوبی و چین بوده است اما این گزارش حاکی است برخی دیگر از بیمارستان های توکیو هم مانند ایوجی با کمبود تخت و کادر درمانی، پزشک، پرستار و تجهیزات روبرو هستند بیمارستان ایوجی اعلام کرده است که استمرار این شرایط و ابتلای بیشتر، نظام پزشکی را به مخاطره می اندازد و کمبود تجهیزات نیز چالش دیگری برای مهار کرونا محسوب می شود.

یوریکو کویکو فرماندار توکیو گفته است هزار تخت برای بیماران کرونایی اختصاص داده است در حالی که تا روز یکشنبه 950 مبتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری بودند.

ژاپن از اواسط ماه ژانویه به این طرف از حدود 39 هزار و 500 نفر آزمایش کرونا گرفته است این رقم در کره جنوبی به بیش از 440 هزار نفر می رسد از میان بیش از 3 هزار و 600 نفری که در ژاپن به کرونا مبتلا شده اند نزدیک به یک هزار نفر در توکیو هستند.

«هیروشی نیشیورا» از دانشگاه هوکایدو نسبت به هجوم بی رویه بیماران به بیمارستان ها هشدار داده است مسوولان هم گفته اند کسانی که به کرونا مبتلا می شوند بهتر است مدتی خود را در خانه ایزوله کنند تا تخت بیمارستانی برای آنها در دسترس باشد.

دولت ژاپن البته تاکید کرده است نظام پزشکی این کشور با اقتدار به کار خود ادامه می دهد و از مردم خواسته است حتی الامکان از فعالیت های خارج از خانه خودداری کنند.

ژاپن یکی از پیرترین جمعیت های جهان را دارد و یک سوم جمعیت یعنی معادل 36 میلیون نفر در این کشور بالای 65 سال دارند.

ژاپن در مجموع دارای یک میلیون و 500 هزار تخت بیمارستانی است اما برای بیماران مبتلا به کرونا نمی تواند از همه این تخت ها استفاده کرد توکیو قصد دارد شمار تخت های ویژه بیماران کرونا را به 4 هزار تخت افزایش دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها