کد خبر: 398213
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۰:۱۶:۰۵
| |

 احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی:

قوای سه گانه باید تابع مدیریت کادر پزشکی کشور و ستاد مقابله با کرونا باشند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:از سال گذشته با وجود تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز ثابت شد که پایدارترین بخش در کشور حوزه کشاورزی است که می‌تواند محور استقلال کشور باشد. یکی از تبعات محرز این بیماری کاهش صادرات محصولات کشاورزی بوده که به شدت بر روی فعالیت کارخانجات، صنایع غذایی و تولید کنندگان اثر گذاشته و قطعا در چند ماه آینده با چالش روبرو خواهند بود.

قوای سه گانه باید تابع مدیریت کادر پزشکی کشور و ستاد مقابله با کرونا باشند
کد خبر: 398213
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۰:۱۶:۰۵

اعتمادآنلاین| احمدعلی کیخا در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش نحوه مقابله با کرونا در داخل کشور بیان کرد: قطعا همه آحاد مردم و قوای سه گانه باید تابع مدیریت کادر پزشکی کشور و ستاد مقابله با کرونا باشند تا بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم. بر اساس آمار، مهمتر از اثرات کرونا در حوزه کشاورزی ناپایداری در بخش کشاورزی است که ان‌شاءالله فردا با حضور نمایندگان در مجلس هر چه سریعتر با انتخاب وزیر جهاد کشاورزی، تکلیف این وزارتخانه روشن شده تا ضررها و تبعات این ویروس در حوزه کشاورزی به حداقل رسانده شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از سال گذشته با وجود تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز ثابت شد که پایدارترین بخش در کشور حوزه کشاورزی است که می‌تواند محور استقلال کشور باشد. یکی از تبعات محرز این بیماری کاهش صادرات محصولات کشاورزی بوده که به شدت بر روی فعالیت کارخانجات، صنایع غذایی و تولید کنندگان اثر گذاشته و قطعا در چند ماه آینده با چالش روبرو خواهند بود.

نماینده مردم زابل در مجلس تصریح کرد: در این ایام قیمت جوجه یک روزه به شدت کاهش یافته و به دلیل کاهش تقاضا برای گوشت مرغ قیمت آن به 5 تا 6 هزار تومان رسیده است و بسیاری از مرغداران جوجه کشی انجام نمی‌دهند. اگر دولت توجه نکند در ماه‌های آینده تقاضا در این حوزه افزایش می‌یابد و نمی‌توانیم پاسخگوی نیاز جامعه باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه تاکید کرد: اکنون فصل کوچ عشایر است و اگر این جابجایی‌ها بر اساس قاعده و برنامه ریزی انجام نشود به گسترش بیماری کمک کرده و به تولید کشور آسیب می‌رساند. بسیاری از کشورها صادرات برنج را ممنوع اعلام کردند. اگر کشور برنامه درستی برای تامین کالاهای اساسی نداشته باشد ممکن است در ماه‌های پیش رو دچار مشکل شود. از سوی دیگر اگر مصرف بالای آب مدیریت نشود در فصل تابستان با مشکل روبرو می‌شویم.

کیخا در پایان افزود: فاضلاب‌ها و پسماندهای آلوده اگر به شکل صحیحی مدیریت نشود می‌تواند مشکل زا شود. هر چند کرونا تبعات زیادی را در حوزه اقتصادی به همراه دارد اما درس‌های زیادی در حوزه محیط زیست به بشر داد. اگر بشر خود را مدیریت کند می‌تواند زندگی سالم در محیطی سالم داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها