کد خبر: 398216
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

کرونا چه آسیبی به قلب وارد می‌کند؟

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که ویروس کرونا منجر به آسیب قلبی در بیماران می‌شود.

کرونا چه آسیبی به قلب وارد می‌کند؟
کد خبر: 398216
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک مورد از هر پنج بیمار بستری شده به دلیل ویروس کرونا نشانه‌هایی از آسیبی قلبی دارند. متخصصان قلب و عروق در حال بررسی هستند تا دریابند که ویروس کووید-19 بر قلب بیماران نیز اثر می‌گذارد یا خیر.

تمرکز بیشتر افراد روی مشکلات تنفسی ناشی از ویروس کرونا بوده اما حالا پزشکان متوجه وجود مشکل مرموز دیگری در بیماران مبتلا به این ویروس شده‌اند. م ویروس کووید-19 در کنار آسیب‌های ریوی باعث بروز مشکلات قلبی عروقی در بیماران می‌شود. براساس گزارش‌ها، برخی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا براثر ایست قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

بررسی‌ داده‌ها از چین، ایتالیا، واشنگتن و نیویورک حاکی از آن است که ویروس کووید-19 باعث عفونت بافت قلبی می‌شود. نتایج یک مطالعه جدید نشان از وجود آسیب قلبی در یک مورد از هر پنج بیمار مبتلا به ویروس کرونا می‌دهد. مشکلات قلبی ناشی از ویروس کرونا منجر به نارسایی و مرگ، حتی در میان بیمارانی که علائم اختلال تنفسی نداشته‌اند، می‌شود.

یافته‌های جدید نگرش و روش کادر درمانی و بیمارستان‌ها در کنترل علائم بیماران مبتلا به ویروس کرونا را تغییر می‌دهد. آیا ویروس بر قلب بیمار آسیب زده‌ است؟ یکی از سوالات مهمی است که کادر پزشکی باید در روند پذیرش و بستری بیمار به یاد داشته باشند. تشیخص این که ویروس چگونه به قلب و بافت آن آسیب می‌زند، دشوار است چراکه بسیاری از بیماری‌های حاد باعث آسیب به قلب می‌شوند.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها