کد خبر: 398220
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۰:۲۷:۳۵
| |

اولین نشست شورای امنیت پس از شیوع کرونا پنجشنبه برگزار خواهد شد

شبکه خبری فرانس 24 گزارش داد، انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل متحد نخستین نشست خود درباره ویروس کرونا را پنجشنبه این هفته از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کند.

اولین نشست شورای امنیت پس از شیوع کرونا پنجشنبه برگزار خواهد شد
کد خبر: 398220
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۰:۲۷:۳۵

اعتمادآنلاین| این شبکه خبری در گزارش امروز (سه‌شنبه 19 فروردین) خود به نقل از دیپلمات‌ها نوشت: این نخستین نشست شورا بعد از هفته‌ها اختلاف نظر در بین پنج عضو دائم این شوراست.


هفته گذشته به دنبال اختلاف ها بین چین و آمریکا، 9 عضو از 10 عضو غیردائم شورای امنیت به طور رسمی، برگزاری این نشست با ریاست آنتونیو گوترش دبیرکل را خواستار شدند.


یک دیپلمات که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: این نشست پشت درهای بسته و در ساعت 3 بعداز ظهر (به وقت محلی) برگزار می‌شود.

هنوز معلوم نیست که این نشست چگونه و چه دستاوردی خواهد داشت و آیا با توجه به بحران جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا نشانه وحدت کشورهای عضو و تمایل به همکاری آنها و یا صحنه انتقام‌گیری آنها از یکدیگر خواهد بود.


شورای امنیت مستقر در نیویورک از زمان شیوع ویروس در این شهر در 22 اسفند (12 مارس) دورکاری می‌کند.

هفته گذشته مجمع عمومی قطعنامه‌ای را به اتفاق آرا به تصویب رساند که خواستار «همکاری بین المللی» و «چندجانبه‌گرایی» در مبارزه با بیماری کووید-19 بود.


دیپلمات‌های یاد شده روز دوشنبه گفتند چین و روسیه با برگزاری نشست شورای امنیت مخالفت کرده اند.


به گفته دیپلمات‌ها، مسکو و پکن می‌گویند بر این باورند شورا باید فقط وقتی موضوع این بیماری همه گیر را بررسی کند که کشوری دچار اختلاف است.


برخی از دیپلمات‌ها گفته‌اند، فرانسه از هفته گذشته تلاش کرده به منظور حل اختلاف ها نشستی را از طریق ویدئوکنفرانس با حضور سران 5 کشور عضو دائم شورا برگزار کند و ترجیح می‌دهد این نشست پیش از جلسه این شورا با 15 عضو دائم و غیر دائم آن برگزار شود.


چین، فرانسه، بریتانیا، روسیه و آمریکا پنج عضو دائم شورا هستند.


به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون، بیش از یک میلیون و 347 هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده که از این تعداد نزدیک به 75 هزار نفر جان باخته و 285 هزار نفر نیز بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها