کد خبر: 398243
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۰:۵۷:۱۴
| |

اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در صحن مجلس:

اعمال قرنطینه باید از 2 ماه قبل انجام می‌شد/ وام یک میلیون تومانی را مسئولان به فرزندان خودشان بدهند، قهر می‌کنند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حدود 40 روز است که صنعت نیمه جان کشور تعطیل شده و بنابر اظهارنظرهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد، تداوم این روند سم بزرگی برای این بخش است.

اعمال قرنطینه باید از 2 ماه قبل انجام می‌شد/ وام یک میلیون تومانی را مسئولان به فرزندان خودشان بدهند، قهر می‌کنند
کد خبر: 398243
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۰:۵۷:۱۴

اعتمادآنلاین| عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه19 فروردین) با بیان این‌که کرونا واقعیتی است که باید با آن مبارزه کرد، گفت: وجود کرونا واقعیت غیرقابل انکار بوده که مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کنترل آن در جهادی بزرگ به انجام وظیفه پرداختند که در این زمینه مسئولان حوزه سلامت استان البزر با وجود فشردگی جمعیت خوش درخشیدند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود 40 روز است که صنعت نیمه جان کشور تعطیل شده و بنابر اظهارنظرهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد، تداوم این روند سم بزرگی برای این بخش است.

وی تاکید کرد: اعمال قرنطینه باید از 2 ماه قبل انجام می‌شد بنابراین تحقق این امر در این شرایط برای اتخاذ تصمیماتی در پسا کرونا آینده اصناف مختلف و صاحبان صنایع را به گونه‌ای رقم می‌زند که مشکلات ناشی از تعطیلی آن‌ها قابل جبران نخواهد بود.

اکبریان با بیان این‌که تلاش‌های خوبی در زمینه کنترل ویروس کرونا انجام شده اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد، عنوان کرد: یکی از موارد حائز اهمیت در کنترل ویروس کرونا در کشور این است که به کوری چشم دشمنان به رغم تحریم‌ها توانستیم در این زمینه جواب مثبت بگیریم کما اینکه عملکرد کشور در مقایسه با سایر کشورهای دنیا درخور تحسین است.

وی ادامه داد: تعطیلی اصناف مختلف در پی تردد در سطح شهر به خوبی نمایان است بنابراین مجلس باید برای خروج از این وضعیت تدبیری بیاندیشد؛ چراکه بسیاری از صاحبان صنایع و اصناف دارای چک‌های چندین میلیون تومانی هستند که در معرض برگشت خوردن قرار دارد و تعدادی از آن‌ها نیز باید رقم‌های کلانی را بابت اجاره ملک خود بپردازند.

اکبریان با اشاره به این که هم اکنون نمی‌توان با ارائه وام یک میلیون تومانی که مدام از رسانه ملی اعلام می‌شود پاسخگوی نیاز مردم بود، گفت: این یک میلیون تومان را مسئولان به فرزندان خودشان بدهند قهر می‌کنند، شاید با این پول یک عده بتوانند مایحتاج خودشان را تأمین کنند.

وی تاکید کرد: باید به این نکته توجه شود که عدم حمایت از چرخه تولید، اقتصاد و صنوف کشور به نابودی آن‌ها منتهی می‌شود؛ چرا که بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات که تعطیل هستند باید حقوق کارکنان خود را بپردازند، کما اینکه بسیاری از قطعه‌سازان و خودروسازان ماهانه بیش از 300 میلیارد تومان حقوق به کارکنان خود پرداخت می‌کنند.

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اتخاذ تصمیماتی از سوی دولت و مجلس برای تحقق این مهم به جهش اقتصادی در کشور منتهی می‌شود دولت باید برای حمایت از صاحبان صنعت و صنوف به ارائه تسهیلات کم بهره بپردازد ضمن اینکه برای حمایت از کارگرانی که در پی تعطیلی کارخانجات و شرکت‌ها مشاغل خود را از دست داده‌اند، تدبیری بیندیشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها