کد خبر: 398264
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۱:۳۵:۰۳
| |

معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی:

همه تخت های ICU کرونایی کشور پر است

به گفته معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، حدود 4 هزار تخت آی سی یو در کشور برای بیماران کرونا در نظر گرفته شده است.

همه تخت های ICU کرونایی کشور پر است
کد خبر: 398264
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۱:۳۵:۰۳

اعتمادآنلاین| قاسم جان بابایی روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: اکنون شرایط بهتری داریم که به خاطر زحمات نیروهای بهداشتی- درمانی و همکاری مردم و مسافرت نرفتن مردم مراجعات سرپایی به طور قابل قبولی کاهش پیدا کرده است و اورژانس های بیمارستانی خلوت شده است.

وی ادامه داد: 50 درصد تخت های بیمارستانی ظرفیت خالی دارد و این نشان می دهد مردم رعایت کرده اند. در عین حال به خاطر مراقبت های بیمارستانی میزان ماندگاری بیماران بدحال در بیمارستان بیشتر شده است.

وی افزود: در کنار کاهش نسبی مراجعات به بیمارستانها روند ترخیص رو به افزایش است که علامت خوبی است. تعطیل مدارس، دانشگاهها، بازار و شرایطی که دولت برای فاصله گذاری اجتماعی ایجاد کرد و همراهی مردم به سمت مهار حرکت می کنیم اما تا مهار کامل زمان داریم و هر گونه رفتار اجتماعی که این مهار را مخدودش کند قابل قبول نیست.

جان بابایی گفت:نگرانی کشورهای اروپایی را در بستری بیماران نداریم. کمتر از 40 رو

وی افزود: با همکاری خیرین و تولید کننده ها نگرانی در مورد لوازم حفاظتی برای پرسنل نداریم. یکی از جاهایی که باعث افتحار است حضور خیرین است در اکثر بیمارستانها خیرین مستقر شده اند. در خرید لوازم بهداشتی و محافظتی گروههای جهادی هم در بیمارستانها حضور دارند در کنار بیماران قرار گرفته اند و کارهای خدماتی بیماران را انجام می دهند که جزو افتخارات کشور ماست.

معاون وزیر بهداشت گفت: بنا داریم با درس آموخته های این بحران با کمک صندوق ذخیره ارزی بتوانیم جاهایی که لازم است را تقویت کنیم. در این زمینه حرکت می کنیم توسعه تخت های ویژه و ایزوله منفی و زیرساخت های تاسیساتی مثل اکسیژن ساز و تجهیزات گرمایی و سرمایی و افتتاح 6 هزار تخت بیمارستانی در دستور کار است که تا در شرایط بحرانی که ممکن است پیش رو داشته باشیم به سمت جلو حرکت می کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها