کد خبر: 398271
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

5 نکته برای بالا بردن روحیه و حفظ سلامت جسمانی و روانی در دوران قرنطینه

حفظ سلامت جسمی و روانی در روزهای قرنطینه یکی از مسائل مهمی است که حتماً باید مورد توجه مردم سراسر جهان قرار گیرد. برقراری ارتباط با مردم، ورزش و مراقبت از خود در این برهه ضروری است.

5 نکته برای بالا بردن روحیه و حفظ سلامت جسمانی و روانی در دوران قرنطینه
کد خبر: 398271
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- ویروس کووید-19 در سراسر جهان انتشار یافته و تنها چاره آن ماندن در خانه ذکر شده است. تنها کاری که پیش از کشف واکسن می‌توانیم انجام دهیم این است که خانه را ترک نکنیم مگر اینکه کاری ضروری داشته باشیم. این کار برای بسیاری از مردم سخت است. ما انسان‌ها عادت کرده‌ایم که در اجتماع باشیم و زندگی روزمره خود را با برقراری ارتباط با آدم‌های مختلف بگذرانیم.

اعتمادآنلاین به نقل از «world atlas» گزارش می‌دهد که این روزها اکثر مردم در کنار خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند، اما آنهایی که تنها هستند چه؟ افرادی که تنها زندگی می‌کنند و مشکوک به بیماری‌اند و باید خود را قرنطینه کنند چه باید بکنند؟

ماندن در خانه و ندیدن مردم می‌تواند باعث اضطراب شود و به سلامت روانی انسان لطمه وارد کند.

در اینجا به نکته‌هایی می‌پردازیم که به ما در این دوران سخت قرنطینه کمک کند. امیدواریم این ویروس عالمگیر هرچه زودتر از بین برود و بتوانیم تمام این روزها را به فراموشی بسپریم.

با مردم در ارتباط باشید

ارتباط

تنها راه ارتباط با دیگران حرف زدن رودررو با آنها نیست. تکنولوژی این امکان را در اختیار ما قرار داده تا از طریق گوشی‌های هوشمند از کیلومترها آن طرف‌تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم. شاید تا 15 سال پیش فکر می‌کردیم که تماس تصویری رویایی دست‌نیافتنی است و نمی‌دانستیم که چقدر راحت می‌توان از طریق گوشی چهره شخص مقابل را دید.

شاید این چیزها را در فیلم‌ها می‌دیدیم و به نظرمان عملی شدن آنها غیرممکن بود، اما حالا جزئی از زندگی روزمره ما شده و در طول دوران سخت قرنطینه می‌توانیم با خانواده، دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنیم. مطمئناً دوستان‌تان از دیدن چهره‌تان خوشحال می‌شوند و شما هم با برقراری چنین ارتباط‌هایی احساس بهتری خواهید داشت.

کمتر از فضای مجازی استفاده کنید

فضای مجازی

می‌دانیم که در این روزها بیشتر مردم وقت زیادی را صرف گشتن در فضای مجازی می‌کنند که البته با در نظر گرفتن شرایط فعلی این کار درست نیست. اول اینکه توصیه شده به صورت محدود از فضای مجازی استفاده کنید؛ یعنی اخبار را فقط از یک یا 2 برنامه چک کنید و آن برنامه‌هایی را انتخاب کنید که اخبارشان قابل اعتماد باشد.

اطلاعات غلط زیادی در فضای مجازی منتشر می‌شود، پس حتماً اطلاعات خود را از منابع معتبر بگیرید. دوم اینکه مردم ممکن است اطلاعات غلطی را در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارند، بنابراین سعی کنید از این‌گونه اخبار دور باشید. نیازی نیست که با خواندن اخبار مختلف به دانسته‌های خود شک کنیم پس بهتر است از افرادی که اخبار غلط را بازنشر می‌کنند دوری کنید، چون در این مقطع زمانی کارهای مهم‌تری هست که باید به آنها رسیدگی شود.

مراقب برنامه خواب‌تان باشید

خواب

خوب خوابیدن کمک بزرگی به سلامت روان انسان می‌کند. افرادی که این روزها سر کار نمی‌روند در طول روز انرژی زیادی نیز صرف نمی‌کنند. این بدان معناست که بیشتر می‌خوابند و صبح‌ها دیر از خواب بیدار می‌شوند و به این صورت برنامه زمانی خواب‌شان به هم می‌خورد. این مساله ممکن است مشکل‌ساز شود پس بهتر است در طول روز از انجام فعالیت‌های مختلف غافل نشوید.

دانشمندان مدت‌ها پیش دریافتند که کمبود خواب آثار مخربی بر سلامت انسان می‌گذارد پس باید مراقب این قضیه باشید. باید هر روز ورزش کنید تا از شر انرژی اضافی خلاص شوید. کارهای مختلفی در گوشه و کنار منزل انجام دهید تا شب بتوانید خوب بخوابید. این کار به تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیز کمک می‌کند و احتمال ابتلا به کووید-19 را کاهش می‌دهد.

مراقب خود و اطرافیان‌تان باشید

خود مراقبتی

این توصیه به شکلی موارد پیشین را هم در بر می‌گیرد. مراقبت از خود بسیار ضروری است مخصوصاً در شرایط سخت کنونی. فراموش نکنید که حتماً ساعاتی را به خودتان اختصاص دهید. استراحت کنید، کارهایی را که دوست دارید انجام دهید و احساس گناه نداشته باشید، مدیتیشن کنید، ورزش کنید و هر کاری را که فکر می‌کنید حال‌تان را خوب می‌کند انجام دهید.

وقتی تمام این کارها را انجام دادید، ساعتی را هم به دیگران اختصاص دهید. سعی کنید فقط درباره اخبار صحبت نکنید و کمی از مسائل و مشکلات بقیه بپرسید و با آنها درد دل کنید. صحبت با دیگران حال شما را خوب می‌کند. سعی کنید از فرصت‌هایتان استفاده کنید تا ویروس کرونا تمام شود و ما تبدیل به آدم‌های بهتری شویم.

سعی کنید مثبت فکر کنید

تفکر مثبت

می‌دانیم که این توصیه مثل پندهایی است که در کتاب‌ها می‌خوانید، اما این مساله بسیار مهم است که بتوانید مثبت فکر کنید. بکوشید تمام چیزهای خوبی را که بعد از این جریان اتفاق می‌افتد مجسم کنید. بعد از تمام شدن این بیماری همه به زندگی عادی‌مان برمی‌گردیم.

شیوع کووید-19 برای همیشه طول نخواهد کشید و به همین دلیل باید مثبت‌اندیش باشیم و از این دوران به بهترین شکل استفاده کنیم. وقتی که این بحران را پشت سر بگذاریم دیگر همه چالش‌ها برایمان آسان‌تر خواهد شد. سعی کنید کاری را که هم‌اکنون انجام می‌دهیم از زاویه‌ای گسترده‌تر ببینیم چون این کار باعث می‌شود مشکل کنونی کوچک‌تر از آنچه که هست جلوه کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها