نماینده موافق و مخالف طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور چه گفتند؟

رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: امروز سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد کشورهایی که قرنطینه را جدی نگیرند با موج دوم درگیری و ابتلاء مواجه می‌شوند ما هم از این موضوع مستثنا نیستیم، اما متاسفانه هر وقت موضوع قرنطینه را مطرح می‌کنیم با قرنطینه‌هراسی مواجه می‌شویم چرا نمی‌گوییم که علی‌رغم تحریم و محدودیت‌ها جان ملت را ترجیح می‌دهیم، ما می‌توانیم از ظرفیت‌های اصل 79 قانون اساسی استفاده کنیم.

نماینده موافق و مخالف طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور چه گفتند؟
کد خبر: 398305
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۲:۱۸:۵۱

اعتمادآنلاین| عبدالکریم حسین‌زاده به عنوان طراح طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور براساس اصل 79 قانون اساسی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی،خطاب به نمایندگان گفت: شما یک ماه است که درون خود گریه می‌کنید و احساس می‌کنید که باید کاری انجام دهید ولی ما امکان و اختیار مداخله در تصمیمات کشور را نداریم. بارها درخواست قرنطینه کردیم در گزارش مرکز پژوهش‌ها هم آمده بود که در قم و گیلان غفلت چند هفته‌ای کردیم.

حسین‌زاده با اشاره به امضای 80 نماینده پای این طرح سه فوریتی ادعا کرد: امروز سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد کشورهایی که قرنطینه را جدی نگیرند با موج دوم درگیری و ابتلاء مواجه می‌شوند ما هم از این موضوع مستثنا نیستیم، اما متاسفانه هر وقت موضوع قرنطینه را مطرح می‌کنیم با قرنطینه‌هراسی مواجه می‌شویم چرا نمی‌گوییم که علی‌رغم تحریم و محدودیت‌ها جان ملت را ترجیح می‌دهیم، ما می‌توانیم از ظرفیت‌های اصل 79 قانون اساسی استفاده کنیم. از مجلس فعلی 40 روز باقی‌مانده و ما برای حفظ جان ملت و حفظ جان پرستاران کاری انجام دهیم. نمی‌شود بابت از دست رفتن پرستاران احساس تاسف کرد و در مقابل کاری انجام نداد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: ما بین دوگانه تست گسترده در کره جنوبی و قرنطینه در چین هیچ‌ کدام را انتخاب نکردیم و در مواجهه با این موضوع سردرگم بودیم اما باید تصمیم عاجلی بگیریم تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد.

در ادامه شادمهر کاظم‌زاده نماینده دهلران به عنوان مخالف سه فوریت این طرح، آن را خودکشی از مرگ توصیف کرد و گفت: طبق گزارش‌ها 18.5 درصد مشاغل مستقیم و غیرمستقیم متاثر از این بیماری بوده است دلیلی ندارد که ما 80 درصد باقی را بی‌دلیل تعطیل کنیم ضمن این که این طرح مخالف اشتغال و جهش تولید است. ما به جای حل مساله می‌خواهیم صورت مساله را پاک کنیم. هزینه‌های اجرای طرح از کجا تهیه می‌شود؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لغو آزمون‌ها و انتقال آن به شهریورماه در حالی که 80 تا 90 درصد مسیر طی شده ضرورتی ندارد من هم به شیوه‌ی اجرا نقد دارم ولی باید مسیر را اصلاح کنیم تعطیلی یک ماهه ضرر و زیان جبران‌ناپذیری به ما وارد می‌کند. ما باید به پساکرونا، مسائل و مشکلات اقتصادی و رکود تورمی مضاعف فکر کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها