حسینی نماینده مجلس:

حداقل تا شهریور ماه بیماری کرونا در کشور وجود خواهد داشت

یک نماینده مجلس تاکید کرد:دیدگاهی که وجود دارد این است که حداقل تا شهریور ماه بیماری کرونا در کشور وجود خواهد داشت.نباید از این حرف بترسیم، چراکه زمان می‌برد تا ما به شرایط عادی بازگردیم.

حداقل تا شهریور ماه بیماری کرونا در کشور وجود خواهد داشت
کد خبر: 398322
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۲:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حسینی، درباره این‌که چه باید کرد تا در دوره پساکرونا فعالیت‌های اقتصادی کشور به روال و چرخه خود بازگردد، گفت: ابتدا باید مشخص کنیم که پساکرونا چه زمانی اتفاق خواهد افتاد و این یک سوال اساسی است که باید پاسخ داده شود.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی افزود: دیدگاهی که وجود دارد این است که حداقل تا شهریور ماه بیماری کرونا در کشور وجود خواهد داشت.

وی با بیان این‌که نباید از این حرف بترسیم، چراکه زمان می‌برد تا ما به شرایط عادی بازگردیم، خاطرنشان کرد: برای فعالیت یک واحد اقتصادی باید چندین مولفه مهم را مانند ایجاد اعتماد، امنیت و اطمینان در فضای کار تولید‌، میزان مواد اولیه و تامین سرمایه را در نظر داشته باشیم تا یک کارگاه که در یک مدتی تعطیل و یا نیمه تعطیل بوده است بتواند به فضای خودش بازگردد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: در مدتی که کرونا به کشور آمده واحدها و کارگاه‌های تولید تعطیل بودند و زیان‌هایی را متحمل شده‌اند. از سوی دیگر هم هزینه آب و برق و کارگر هم دارد پس در نتیجه یکسری بدهی‌های جدیدی برایش به وجود آمده که برای پر کردن جای این هزینه‌ها یک زمان معقول حداقل 6 ماه لازم است.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت بخواهد فضای پس از کرونا را برای واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال و زندگی عادی مردم فراهم باید چندین کار انجام دهد، ادامه داد: در ابتدا دولت باید معافیت‌ها را که در شب عید برای واحدهای تولیدی در نظر گرفت زمانش را بیشتر کند؛ یعنی بازپرداخت تسهیلات اگر تا خرداد ماه است باید تا پایان شهریور ماه تمدید شود و یا اگر بحث مالیاتی است باید تا نیمه اول سال صبر کنند.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کلیه خدماتی مانند تسهیلات و معافیت‌هایی که دولت به واحدهای تولیدی داده است را باید تا پایان شهریور ادامه دهد، چرا که واحد تولیدی باید بتوانند بر اساس توان اقتصادی خود دوباره به چرخه اولیه بازگردند.

وی ادامه داد: درست است که دولت در حال حاضر یک حرکتی را انجام داده است و تسهیلاتی را برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته است اما باید گفت که کار به تنهایی کفایت نمی‌کند چراکه همه مشکلات واحدهای تولیدی ما صرفا نبود سرمایه نیست؛ مهم‌ترین بحث این است درست است که امروز پرداخت تسهیلات صورت می‌گیرد اما یقیناً در مسیر اخذ این تسهیلات برای واحد‌های تولیدی مشکلاتی فراهم شده که باید چاره‌ای اندیشید.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا درگیر کرونا شده است که این امر می‌تواند هم برای ما یک فرصت باشد و هم می‌تواند تهدید باشد. دولت می‌تواند یک برنامه دقیق و مدونی برای پساکرونا داشته باشد تا بتواند از فضای موجود به عنوان فرصت در دنیا استفاده کند.

وی با بیان اینکه ما اعتقاد داریم زمانی می‌توانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم که در تصمیم‌گیری‌هایمان مردم را فراموش نکنیم، عنوان کرد: امروز اگر موفقیتی ایجاد شده است، به دلیل حضور مردم بوده است؛ ما هر زمان حضور مردم را در کنار خودمان بدون ایجاد منافع برای دولت داشتیم، پیروز میدان بودیم و امروز هم حتما برای پس از کرونا باید از کل ظرفیت‌مان در راستای همدلی و وحدت استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: می‌توانیم از این فرصت فراهم شده برای اقتصاد و تولید؛ یک ارزش افزوده جدیدی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: امروز شرکت‌های دانش‌بنیان ما در شرایط جدید تجاری ابتکاراتی را به تولید می‌رسانند نه تنها در کشور به این تولیدات نیاز داریم، بلکه می‌توانیم صادرات‌مان را هم تقویت بیشتری کنیم.

حسینی تاکید کرد: نیازمند است مجلس همراه با دولت سیاست‌های بیشتری را ایجاد کند و فضای کسب و کاری را برای ایجاد رونق تولید در دوره پساکرونا فراهم کنیم و طوری نباشد که مانند گذشته با بخش‌نامه و دستورات دست و پا گیر بخواهیم رفتار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این مدت برخی‌ها از پس انداز‌شان استفاده کردند برخی ‌ها هم نداشتند و با کمترین هزینه خودشان را اداره کردند که در این زمینه هم باید پرداخت‌های جبرانی داشته باشیم تا فضا برای رشد و شکوفای اقتصاد فراهم شود.

نماینده مردم تفرش در پاسخ به سوالی مبنی بر این که وضعیت شیوع و کنترل بیماری کرونا در این شهر چگونه است، بیان کرد: هر روز به صورت آنلاین وضعیت تفرش را بررسی می‌کنم.

وی ادامه داد: در مورد سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان باتوجه به هم‌جواری با شهر اراک و استان‌های قم و تهران و همچنین مسافرپذیر بودن‌شان در ایام نوروز نگرانی‌هایی وجود که با رعایت مردم اقدامات خوبی صورت گرفت.

حسینی گفت: مردم خوب و فهیم شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند. نسبت به سال‌های گذشته مسافرپذیری ما بسیار کمتر بود که این امر یکی از عواملی بود که ما توانستیم موفقیت‌های خوبی به دست بیاوریم.

وی افزود: علیرغم اینکه مجموعاً 3 بیمارستان داریم که شاید تخت زیادی نداشته باشیم اما کادر درمانی زحمت زیادی کشیدند. آمارهای ما در هر شهرستان حدود 30 نفر بوده است که در مجمع شاید به 100 نفر برسند که آن هم بر اثر بی‌احتیاطی‌ها در زمان انتخابات و ارتباطاتی که با شهرستان‌های اطراف داشتیم، رخ داد.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کار در روستاها که فعالیت دامداری و کشاورزی انجام می‌دادند تعطیل پذیر نبود بنابراین باید فعالیت‌های خودشان را ادامه می‌دادند که الحمدلله به دلیل کمک خیرین وضعیت خوبی داشتیم.

وی در خاتمه گفت: درحال حاضر فضا مساعد است که امیدواریم با توجه به شروع فصل کشاورزی مردم بتوانند به کار خودشان بازگردند از سوی دیگر سعی شده بیمارستان‌ها و خیرین نیازهای اولیه که برای مردم وجود دارد را فراهم کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها