کد خبر: 398376
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۴:۵۱:۲۵
| |

حمید حامی:

بابک بیات پدر معنوی من است/ زنده‌یاد فرهودی آثار خاطره‌انگیزی ضبط کرده است/ کرونا باعث شد قدر سلامتی را بدانیم

شب گذشته، دوشنبه هجدهم فروردین‌ماه حمید حامی و اعضای ارکسترش در سالن همایش‌های برج میلاد کنسرت آنلاین برگزار کردند. حامی در این کنسرت از زنده‌یاد بابک بیات تمجید کرد و یاد ناصر فرهودی را گرامی داشت.

بابک بیات پدر معنوی من است/ زنده‌یاد فرهودی آثار خاطره‌انگیزی ضبط کرده است/ کرونا باعث شد قدر سلامتی را بدانیم
کد خبر: 398376
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۴:۵۱:۲۵

اعتمادآنلاین| حمید حامی شب گذشته دوشنبه 16 فروردین ماه به اتفاق اعضای ارکستر در سالن همایش‌های برج میلاد به اجرای کنسرت آنلاین پرداختند و حمید حامی در آن چندین قطعه اجرا کرد.

حمید حامی کنسرتش را با قطعه‌ «لیلای من کو» ساخته زنده‌یاد بابک بیات آغاز کرد و با این کار یاد و خاطره موسیقیدان و آهنگساز پاپ را گرامی داشت.

حمید حامی طی کنسرت ضمن صحبت با مخاطبان و هوادارانش درباره قطعات و جزئیات آنها نیز توضیح داد.

حامی در ابتدای کنسرت و پس از اجرای قطعه نخست به مخاطبان گفت: اثری که اجرا کردم ساخته بابک بیات بود. همانطور که می‌دانید ایشان از دنیا رفته‌اند و حق بسیاری بر گردن من دارند. از ایشان تشکر می‌کنم و همیشه مدیونشان هستم.

حامی افزود: از خوش‌شانسی من، امروز هجدهم فروردین و روز جهانی بهداشت و روز سلامتی است. بهداشتی که بسیاری از مردم رعایتش نمی‌کردند و سلامتی که قدرش را نمی‌دانستند اما با ظهور این اتفاق تازه (کرونا) همگی ما بهداشت را رعایت می‌کنیم و قدر سلامتی‌مان را می‌دانیم.

حامی سپس به اجرای قطعه «یاد من باش» سروده یغما گلرویی با ملودی خودش و تنظیم رضا تاجبخش پرداخت. او پیش از اجرای این اثر از رضا تاجبخش یاد کرد و گفت: او به مادرش علاقه بسیار دارد و به همین دلیل برای حفظ سلامتی او امروز در کنار ما نیست. از او بابت اینکه همیشه با من بوده تشکر می‌کنم جایش روی صحنه خالی است.

او پس از اجرای قطعه «یاد من باش» گفت: موضوعی که دوست دارم بگویم این است که به برخی از دوستان که با آنها کار می‌کنم برای حضور در این کنسرت پیشنهاد دادم اما آنها به حق، به دلیل ترس از بیماری حال در کنار من نیستند. اما به نظر من هنر فراتر از بیماری و چنین اتفاقاتی است و حال من و نوازندگانم به احترام هنر در تصاویر روبروی شما ایستاده‌ایم.

او سپس از مخاطبان خواست نوازندگان ارکسترش را در خانه تشویق کنند و در ادامه گفت: می‌خواهم قطعه‌ای را برای شما اجرا کنم که آن را بسیار دوست می‌دارم و برایم خاطره‌انگیز است. آن اثر نامش «زمستان» است.

«خواب سیاه» آهنگ دیگری بود که توسط حمید حامی در کنسرت آنلاینش اجرا شد. حامی پیش از اجرای این قطعه از مخاطبان کنسرت‌های قبلی‌اش یاد کرد و گفت: هر زمان این آهنگ را می‌خوانم عزیزانی که در سالن حضور دارند آن را با من همخوانی می‌کنند و جایشان امشب خالی است. امروز به یاد شما، برای شما و همه مردم عزیز ایران «خواب سیاه» را اجرا می‌کنم و امیدوارم لذت ببرید.

حامی پیش از اجرای قطعه بعدی خود خطاب به مخاطبان و عوامل برگزاری کنسرت گفت: دلم می‌خواهد عکس آهنگساز اثری که می‌خواهم اجرا کنم را روی پرده ببینم.

موسیقی

او گفت: نمی‌دانم دوستان عکس آقای بیات را به مسئولان ال‌ای‌دی سالن داده‌اند یا نه اما می‌خواهم این اتفاق بیفتد و حال می‌خواهم قطعه «دلم گرفت» را اجرا کنم که ترانه‌سرای آن دوست عزیزم اهورا ایمان است و از شما می‌خواهم او را تشویق کنید.

این خواننده پاپ در ادامه صحبت‌هایش مجدداً از بابک بیات یاد کرد و گفت: ایشان پدر معنوی من هستند و به گردن من حق بسیاری دارند. آهنگسازی و تنظیم قطعه «دلم گرفت» کار این استاد بی‌نظیر است.

حامی طی این صحبت‌ها همچنان منتظر بود تا عکس زنده‌یاد بابک بیات بر پرده پشت سرش نقش ببندد و در میانه اجرای آهنگ، برای دقایق این اتفاق افتاد.

وی پس از اجرای قطعه «دلم گرفت» گفت: قرار بود عکس آقای بابک بیات روی پرده باشد و بازهم می‌خواهم این اتفاق بیفتد و عکس ایشان به جای آرم شهرداری و نوروز خانه قرار گیرد. دقایقی بعد مسئولان سالن عکس زنده‌یاد بابک بیات را در پس زمینه اجرا قرار دادند.

پس از این اتفاق حامی به معرفی آهنگ بعدی‌اش پرداخت و گفت: قطعه‌ای که می‌خواهم برای شما اجرا کنم «فقط نگاه می‌کنم» نام دارد که ترانه آن را بابک صحرایی سروده است. این اولین ملودی است که خودم آن را ساخته‌ام و بابت این کار جرات به خرج داده‌ام. این اثر عاشقانه است و آن را دوست دارم و به نظرم بسیار زیباست.

پس از آنکه عکس زنده‌یاد بابک بیات مجدداً در پس زمینه کنسرت قرار گرفت، حامی درباره آن توضیح داد و به ذکر خاطره‌ای پرداخت. او گفت: این عکس را من از بابک بیات در خانه‌شان در تهرانپارس ثبت کرده‌ام. آنهم با دوربینی هدیه کیومرث که خودش در دوران نوجوانی تصویربرداری را با آن آغاز کرده بود. به نظرم این عکس بسیار ماندگار است و باعث افتخار من است که کنار این مرد بزرگ بوده‌ام و بسیار دوستش دارم.

حامی افزود: در خانه‌هایتان حواستان باشد هنرمندان بزرگ نه تنها به گردن دیگر هنرمندان بلکه به گردن همه مردم ایران حق دارند.

«ماهی دلتنگ» قطعه دیگری بود که حمید حامی آن را اجرا کرد. او پیش از اجرای این اثر درباره آن توضیح داد و گفت: ماهی دلتنگ اثری دهه 50 است که به واسطه آشنایی با زنده‌یاد ناصر فرهودی به من پیشنهاد شد.

حامی سپس به تمجید از این هنرمند درگذشته پرداخت و گفت: ناصر فرهودی یکی از صدابرداران خوب ما بود و بسیاری از آثار خاطره‌انگیز قدیمی را ایشان ضبط کردند و من نیز با ایشان همکاری کرده‌ام. آهنگ «ماهی دلتنگ» ساخته پرویز مقصدی است و ترانه آن را اردلان سرفراز سروده و زنده‌یاد واروژان تنظیم‌کننده آن است. بازنویسی این اثر نیز به عهده علی موثقی بوده است.

این خواننده پاپ، سپس به معرفی اعضای ارکسترش پرداخت و در ادامه گفت: من خیلی به وزارت ارشاد نرفته‌ام اما عزیزانی که در دفتر موسیقی حضور دارند همیشه به من لطف داشته‌‌اند و به من کمک کرده‌اند. او سپس از محمد الهیاری، مدیرکل دفتر موسیقی تشکر کرد.

حامی، ضمن تشکر از شهرداری بابت تولید برنامه «نوروزخانه» گفت: من و نوازندگان و همکارانی که در سالن حضور دارند و برای تولید این برنامه تلاش می‌کنند قصدمان خدمت به مردم است تا در خانه بمانید و به این کار ترغیب شوند. او سپس «شوق تنهایی» را برای مخاطبانش اجرا کرد.

موسیقی

وی پیش از اجرای این از مردم خواست از حضور در محیط‌های شلوغ پرهیز کنند و گفت: ما در ایران هستیم، کشوری که به هر ترتیب سیستم اقتصادی معیوبی دارد و همین اتفاق باعث می‌شود مردم به سختی زندگی کنند و بسیاری از آنها که سر کار می‌روند، به اجبار این کار را می‌کنند. برای آنها نیز آرزوی سلامتی دارم.

حمید حامی در دقایق پایانی کنسرت و پس از اجرای آخرین قطعه ضمن تشکر از مخاطبان بابت حضورشان در خانه گفت: من کشورم ایران و مردمش را با همه کاستی‌های موجود و با تمام اتفاق‌ها دوست دارم. سلولهای بدن من از همین خاک است و برای خدمت به شما اینجا مانده‌ام.

امیدوارم موسیقی من و ترانه‌هایی که می‌خوانم روی شما تاثیر خوبی داشته باشد و برگردیم به تفکرات، کتاب‌ها و آن چیزی که ایرانیان لیاقتش را دارند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها