جعفری دولت‌آبادی از رضا گلپور نویسنده کتاب شنود اشباح شکایت کرد

رضا گلپور با شکایت عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان سابق تهران؛ توسط بازپرس این شعبه تفهیم اتهام شد.

جعفری دولت‌آبادی از رضا گلپور نویسنده کتاب شنود اشباح شکایت کرد
کد خبر: 398385
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا گلپور صبح امروز 19 فروردین ماه با شکایت عباس جعفری دولت آبادی دادستان سابق تهران؛ با انتقال به شعبه سوم دادسرای 33 امنیتی شهید مقدس اوین تهران توسط حجت الاسلام صمد هادی پور بازپرس این شعبه تفهیم اتهام گردید.

عنوان شکایت جعفری دولت آبادی تشویش اذهان عمومی و قصد اضرار به غیر از طریق نشر اکاذیب توسط گلپور در تظلم نامه‌ی 15 خرداد 98 خطاب به آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه بوده و منجر به صدور قرار کفالت یکصد میلیون تومانی توسط بازپرس شعبه 3 گردید. که به دلیل عدم تودیع کفالت به زندان اوین بازگشت. رضا گلپور بدوا توسط سازمان اطلاعات سپاه به اتهام جاسوسی برای اسرائیل در آبان سال 95 دستگیر شده بود که پس از 28 ماه بازداشت موقت از این اتهام تبرئه و به دلیل اتهامات دیگر به 28 سال و 6 ماه زندان محکوم گردید.

جعفری دولت آبادی


گلپور در تظلم نامه ای سیصد صفحه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه که حدود یک سوم آن در قالب شش فایل صوتی منتشر شده بود مواردی از تخلفات احتمالی ضابطین و دادستان تهران را مطرح نموده بود تا توسط سیستم قضایی به آنها رسیدگی شود.


پس از آن گلپور به اتهام تبلیغ علیه نظام توسط قاضی حجت الاسلام ایمان افشاری رئیس شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی به یک سال و ده روز حبس محکوم گردیده بود که مجموع محکومیت وی تا کنون 29 سال و 6 ماه و 10 روز می باشد.


به نظر می آید حتی با فرض محکومیت جدید فرقی در تجمیع میزان حبس گلپور طبق قوانین فعلی اجرای احکام که 15 سال تقویم گردیده ایجاد نخواهد شد مگر آنکه جعفری دولت آبادی بتواند وی را به بیش از 15 سال حبس محکوم نماید.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها