رونمایی از 30 محصول جدید دارویی شستا با حضور وزیر کار

امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا از 30 داروی جدید شرکت سرمایه‌‌گذاری دارویی تامین(تیپیکو) رونمایی شد.

رونمایی از 30 محصول جدید دارویی شستا با حضور وزیر کار
کد خبر: 398421
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۷:۲۹:۳۶

اعتمادآنلاین| شریعتمداری صبح امروز با حضور در کارخانجات داروپخش از دستاوردهای تازه گروه دارویی تامین (تی‌پی‌کو) رونمایی کرد. هلدینگ دارویی شستا در این مراسم به عرضه از 105 قلم داروی جدید شرکت‌های تابعه خود پرداخت که در این میان، 30قلم آن برای نخستین‌بار در کشور تولید می‌شود.

گفتنی است با تولید 30داروی جدید در هلدینگ دارویی تامین موجب صرفه‌جویی ارزی50 میلیون دلاری در سال می‌شود.

شریعتمداری در ادامه این برنامه، در ویدئوکنفرانسی که به همراه محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا، و پویا فرهت، مدیرعامل تی‌پی‌کو، برگزار شد؛ شرکت کرد.

در این ویدئو کنفرانس، محمد شریعتمداری با مدیران شرکت‌های کلرپارس در تبریز، توزیع داروپخش- شعبه اصفهان و داروسازی اکسیر در بروجرد گفت‌وگو کرد و در جریان برنامه‌های آنها در حوزه تولید و توزیع دارو و مواد ضدعفونی‌ کننده و بهداشتی و نوع فعالیت آنها در سه حوزه مواد اولیه و شیمیایی، ساخت دارو و توزیع دارو در دوره شیوع ویروس کرونا در شهرهای مختلف قرار گرفت.

شریعتمداری با تقدیر از فعالیت گسترده شرکت‌های دارویی شستا در حوزه‌های مختلف تامین مواد اولیه، تولید دارو، پخش و توزیع که در ایام تعطیلات نوروز هم ادامه داشت؛ تاکید کرد که اولویت اول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به جهش تولید و اولویت‌های جهش تولید در سال 1399 و حفظ نیروی کار در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور است.

وی خطاب به مدیران شرکت‌های حاضر در ویدئو کنفرانس درباره حفظ و حمایت از نیروی کارگر در کارخانه‌ها تاکید کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: شرکت‌های تابعه شستا پتانسیل رشد تولیدی بالاتری دارند و باید امسال روی این فرصت‌ها بیشتر کار شود.

بازدید از خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست

شریعتمداری همچنین در بدو ورود به شرکت کارخانجات داروپخش از خط تولید محلول ضدعفونی کننده عمومی دست اتانول 80درصد در این شرکت بازدید کرد.

وحید محلاتی، مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش، در جریان این بازدید گفت: پس از شروع ویروس کووید-19 در ایران شرکت کارخانجات داروپخش اقدام به تهیه فرمولاسیونی مطابق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت برای تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست کردند و با تغییر در یکی از خطوط تولید شرکت‌، از اواخر سال گذشته اقدام به تولید و عرضه این محلول ضدعفونی‌کننده به بازار کرد.

بازدید از شرکت توفیق‌دارو

گفتنی است، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در شرکت توفیق‌دارو از زیرمجموعه‌های دانش‌بنیان و تحقیقاتی تی‌پی‌کو از بخش‌ها و خطوط تولید شرکت توفیق‌دارو در جریان تلاش‌های شبانه‌روزی این مجموعه بازدید کرد.

شرکت تحقیقاتی، مهندسی توفیق دارو، از مجموعه‌های دانش بنیان گروه دارویی تامین اجتماعی(تیپیکو) است که در زمینه تحقیقات، سنتز و تولید مواد موثره داروهای فناورانه و با ارزش اقتصادی بالا فعالیت می کند.

گفتنی است همزمان با شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، متخصصان این شرکت مطالعه و آزمایشات مربوط به تولید مولکول های دارویی که در کشورهای دیگر در روند کنترل و درمان احتمالی این بیماری تاثیرگذار بوده اند را نیز آغاز کردند که کار ساخت دو ماده موثره دارویی از تعداد شش مولکول دارویی منتخب، به پایان رسیده است.

محمدامین رضوانفر، مدیرعامل توفیق‌دارو، ضمن تشریح عملکرد شرکت در تولید مواد موثره دارویی، به بیان روند موفقیت‌های شرکت در سال‌های اخیر و ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه توسعه محصولات جدید و صرفه‌جویی ارزی ناشی از آن پرداخت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها