کد خبر: 398432
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

بیشتر قربانیان کرونا در آمریکا سیاهپوست هستند

اختلاف فاحش میان شمار قربانیان سیاهپوست کرونا در آمریکا در مقایسه با سفیدپوستان رفته‌رفته به یک رسوایی بزرگ در این کشور تبدیل می‌شود.

بیشتر قربانیان کرونا در آمریکا سیاهپوست هستند
کد خبر: 398432
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اختلاف فاحش میان شمار قربانیان سیاهپوست کرونا در آمریکا در مقایسه با سفیدپوستان رفته‌رفته به یک رسوایی بزرگ در این کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، دیلی‌میل خبر داد، شماری از سناتورهای دموکرات از وزارت بهداشت آمریکا خواستند دامنه آزمایش کرونای خود را تا جایی گسترش دهد که تمامی آحاد جامعه از جمله سیاهپوستان را هم در بر گیرد.

این سناتورها با استناد به آمارهای موجود می‌گویند در حال حاضر سیاهپوستان بیشتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا هستند و این امر نشان‌دهنده تبعیض نژادی در دستیابی به خدمات سلامت و درمانی در کشور است.

بر اساس آمارهای منتشرشده، به عنوان مثال با اینکه سیاهپوستان فقط 14 درصد از جمعیت ایالت ایلینوی آمریکا را تشکیل می‌دهند، 30 درصد از مجموع مبتلایان کرونا از این گروه افراد بوده‌اند.

به عقیده سناتورها، این تبعیض باعث شده است ثروتمندان امکان انجام آزمایش را پیدا کنند، اما قشرهای فقیر جامعه به ویژه رنگین‌پوستان از انجام این آزمایش عاجز بمانند.

عوامل اجتماعی و اقتصادی و نوع شغل سیاهپوستان نیز موجب سرایت بیشتر این ویروس در میان آنها شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها