ویروس کرونا از طریق هوش مصنوعی قابل تشخیص است

شرکت زیگامی با استفاده از اطلاعات بنیادی مرتبط با دانشگاه آکسفورد، موفق به توسعه این مدل یادگیری ماشین شده که با بررسی عکس اشعه ایکس قفسه سینه افراد، به ابتلا  آنها به ویروس کرونا پی می‌برد.

ویروس کرونا از طریق هوش مصنوعی قابل تشخیص است
کد خبر: 398436
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۰۷:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| برنامه‌نویسان رایانه مدعی شدند که هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از اشعه ایکس، خیلی سریع‌ افراد مبتلا به بیماری کووید-19 را تشخیص دهد.

این برنامه که توسط شرکت Zegami ساخته شده، عکس اشعه ایکس قفسه سینه بیماران را بررسی می‌کند و با سرعت بیشتری در تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا عمل می‌کند.

شرکت زیگامی با استفاده از اطلاعات بنیادی مرتبط با دانشگاه آکسفورد، موفق به توسعه این مدل یادگیری ماشین شده که با بررسی عکس اشعه ایکس قفسه سینه افراد، به ابتلا آنها به ویروس کرونا پی می‌برد.

محققان این پژوهش تأکید می‌کنند، هوش مصنوعی در صورتی که به طیف وسیعی از تصاویر اشعه ایکس قفسه سینه بیماران دسترسی داشته باشد، می‌تواند ویروس کرونا را به طور گسترده مورد بررسی قرار دهد.

رابرت نوبل مدیر ارشد اجرایی زیگامی نیز از سازمان سلامت همگانی آکسفورد تقاضای دسترسی به عکس‌های بیشتری کرده تا سیستم هوش مصنوعی را آموزش دهد.

این شرکت در سال 2016 در دانشگاه آکسفورد راه‌اندازی شد تا محققان و شرکت‌ها بتوانند با استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی مطالعات گسترده‌تری انجام دهند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها