جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهوری درباره جزئیات اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند:

سازمان‌ها با دورکاری و اینترنت فعالیت‌های خود را از سر بگیرند/ مرخصی کارکنان جزو مرخصی استحقاقی منظور نخواهد شد/ 700 خدمت دستگاههای اجرایی نباید تعطیل شوند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: برآوردهای ما نشان می‌دهد اکثر سازمان‌های ما به راحتی می‌توانند با دورکاری و اینترنت در بستر وب فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

سازمان‌ها با دورکاری و اینترنت فعالیت‌های خود را از سر بگیرند/ مرخصی کارکنان جزو مرخصی استحقاقی منظور نخواهد شد/ 700 خدمت دستگاههای اجرایی نباید تعطیل شوند
کد خبر: 398479
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۰۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهوری در تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه از همان روزهای نخست شیوع کرونا در کشور دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شد، بیان کرد: این دستورالعمل‌ها در وزارت بهداشت با حضور 70 کارشناس خبره تهیه و در آن راهنمای بهداشت محیط و فضاهای اداری هم مدنظر قرار گرفت.

او ادامه داد: از همان زمان تاکنون بازرسان وزارت بهداشت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ادارات نظارت می‌کنند و طبخ و توزیع غذا در ادارات تهران از 15 اسفند گذشته ممنوع شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: با توجه به ضرورت تضمین سلامت کارکنان که سرمایه‌های دولت هستند، بخشنامه نحوه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در دستگاه‌های اجرایی بعد از 23 فروردین ماه ابلاغ شد که بر این اساس دستگاه‌های اجرایی موظف شدند با حضور دوسوم کارکنان خدمات ارائه کنند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: به این ترتیب کلیه مدیران و مسئولان دستگاه اجرایی باید با یک‌سوم کارکنان دستگاه‌ها وظایف خود را به‌صورت دورکاری انجام دهند و در صورت انجام نشدن وظایف این تعداد کارکنان با دورکاری، برای بقیه کارکنان تا سقف یک‌سوم مرخصی درنظر بگیرند و این مرخصی، جزو مرخصی استحقاقی کارکنان منظور نخواهد شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: 700 خدمت دستگاه‌های اجرایی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شوند.

انصاری گفت: برآوردهای ما نشان می‌دهد اکثر سازمان‌های ما به راحتی می‌توانند با دورکاری و اینترنت در بستر وب فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

‌او افزود: نامه نگاری‌های اداری حتماً باید سیستمی انجام شود؛ اما مکاتبات محرمانه و طبقه بندی شده که به حضور فیزیکی در اداره نیاز دارند، از این قاعده مستثنی هستند و طبق دستورالعمل‌های بهداشتی این نامه‌ها باید ضدعفونی شوند.

‌او با بیان اینکه دولت 3 میلیون و 200 هزار نفر کارمند دارد، افزود: از اول اسفند 98 یک میلیون و 200 هزار نفر کادر آموزشی کشور برای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل است.

‌رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها از ساعت 7 تا 14 خواهد بود که به کاهش ترافیک کمک می‌کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها