رسانه های امریکا از مواضع متناقض ترامپ در برابر کرونا انتقاد کردند

دونالد ترامپ سرانجام دریافت که باید بحران کرونا را جدی گرفت. او که تا چند هفته گسترش کرونا را به شوخی می‌گرفت، اکنون به هموطنان خود هشدار می‌دهد که "هفته‌های سخت" در پیش است و احتمال می‌رود تا 240 هزار نفر در کشور جان خود را از دست بدهند.

رسانه های امریکا از مواضع متناقض ترامپ در برابر کرونا انتقاد کردند
کد خبر: 398495
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۰۹:۰۲:۴۲

اعتمادآنلاین| رسانه‌های آمریکا از برخوردهای نامتعادل رئیس جمهور با بحران کرونا انتقاد می‌کنند. ترامپ چند هفته با بی‌اعتنایی به کرونا، فرصت را از دست داد؛ اکنون که اپیدمی در همه جا گسترش یافته، سراسیمه مردم را به وحشت می‌افکند.

آمریکا اکنون در گسترش اپیدمی کرونا سرآمد کشورهای جهان است. بنیاد دانشگاهی جانز هاپکینز تأیید می‌کند که در کشور بیش از 370 هزار نفر به بیماری کووید19 مبتلا شده و بیش از 11 هزار نفر جان سپرده‌اند.

رسانه های‌جمعی در گزارش‌هایی افشاگرانه نشان می‌دهند که کاخ سفید می‌توانسته است خیلی زودتر از ابعاد هولناک ویروس کرونا آشنا باشد.

بنا به گزارشی که در روزنامه "نیویورک تایمز" و پایگاه خبری اکسیوس منتشر شده، پیتر ناوارو، مشاور تجارتی رئیس جمهور، بیش از دو ماه پیش نسبت به "گسترش یک اپیدمی با صدها هزار قربانی" خبر داده بود. او در اواخر ژانویه که ویروس هنوز به طور عمده هنوز تنها در چین جولان می‌داد، نسبت به سرایت آن به ایالات متحده هشدار داده بود.

به گزارش دویچه‌وله ناوارو در یادداشتی به تاریخ 29 ژانویه نوشته بود که مردم آمریکا در برابر گسترش این اپیدمی "بی‌دفاع" خواهند بود، زیرا نه در برابر آن مصونیت دارند و نه برای آن درمانی شناخته شده است. او هشدار داده بود که در بدترین حالت ممکن است در آمریکا تا 500 هزار نفر تلف شوند.

او در یادداشتی که خطاب به شورای امنیت ملی نوشت، گفته بود که احتمال می‌رود زیان اقتصادی اپیدمی به چندین میلیارد دلار برسد.

ترامپ به جای توجه به این واقعیات سهمگین، در نطقی در 30 ژانویه خطر بیماری کرونا را در آمریکا ناچیز دانست و تازه بعد از آن بود که با رشته‌ای از محدودیت‌های مسافرتی موافقت کرد.

چندی بعد ناوارو هشدار خود را با لحن شدیدتری تکرار کرد و در یادداشتی تازه به تاریخ 23 فوریه تصریح نمود که خطر گسترش ویروس کرونا در آمریکا بسیار جدی است و می‌تواند به بیماری 100 میلیون نفر و مرگ یک میلیون و 200 هزار نفر منجر شود.

روشن نیست که این یادداشت‌ها به دست دونالد ترامپ رسیده است یا نه، اما مسلم است که کارکنان کاخ سفید از آنها اطلاع داشته‌اند.

"یک مشکل غیرمترقبه"

رئیس جمهور چند هفته‌ای هشدارها را ندیده گرفت و پس از آن که اپیدمی در ولایات متحده گسترش یافت، اعتراف کرد که برای کشور "یک مشکل غیرمترقبه" پیش آمده که گویا پیش از آن هیچکس از آن خبر نداشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها