کد خبر: 398563
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۰:۴۱:۴۸
| |

رئیس بیمارستان امام خمینی:

بحران ویروس کرونا هنوز ادامه دارد

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره)گفت: قضاوت برای مدیریت کرونا زود است، چون هنوز در بحران این بیماری به سر می‌بریم.

بحران ویروس کرونا هنوز ادامه دارد
کد خبر: 398563
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۰:۴۱:۴۸

اعتمادآنلاین| خسرو صادق نیت افزود: شاید هنوز برای قضاوت مدیریت بیماری زود است، چون هنوز در دل بحرانیم و هر روز با تحلیل اتفاقات روزهای قبل برای روزهای آتی برنامه ریزی می‌کنیم. مهم‌ترین کوشش ما این است که از بیماری و از نیازهای مردم مبتلا به کرونا عقب نمانیم و خدماتمان را برای روزهای آتی آماده کنیم که اگر بیماری سخت‌تر شد، اگر مراجعات بیشتر شد، خدمات ما دچار نقص نشود، سعی کردیم از قبل وضعیت را پیش بینی کنیم و راهکارش را با خرد جمعی پیدا کنیم و از کمک همه اساتید از گروه‌ها و رشته‌های مختلف استفاده کردیم.

وی اظهار داشت: عدالت در همراهی و تامین نیازهای بیمارستان‌ها می‌توانست تمامی ظرفیت واقعی همه بیمارستان را با حداکثر توان مورد استفاده قرار دهد، به عنوان مثال من شاهد بودم یک بیمارستان به خاطر مراجعه زیاد و ظرفیت کم نمی‌توانست خدمات مطلوب به مردم ارائه کند و یک بیمارستان ظرفیت‌های زیادی داشت که مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. اگر هماهنگی بهتری صورت می‌گرفت استیصال و ناراحتی مراجعین کمتر می‌شد و می‌توانستیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.

صادق نیت ادامه داد: در سطح کشور نمی‌توانم قضاوت کنم ولی در سطح استان تهران کار وزارتخانه و دانشگاه ارزشمند و قابل دفاع بود. البته نواقصی هم وجود داشت که در بحران‌ها بروز برخی اشکالات طبیعی است و با بررسی و پیگیری می‌تواند کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: یکی از نقاط ارزشمند در مدیریت این بحران وجود معاون درمان وزارت بهداشت بود که قاطع، دلسوز و پیگیر بحران را مدیریت کرد و اگر این تلاش‌ها نبود ما موفقیت‌های یک ماه و نیم اخیر را نمی‌داشتیم. از طرفی ستاد دانشگاه هم در اوج بحران به دور از هیاهو، استرس و کارهای عجولانه توانست موضوع را باقدرت و دلسوزی به خوبی مدیریت کند و پشتیبانی خوبی هم از بیمارستان‌ها کرد. این همدلی و همراهی ستاد سبب شد بیمارستان‌های خط مقدم کرونا بتوانند در عین تأمین سلامت کارکنان، خدمات خوبی به مردم بدهند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که بر اساس برخی از اخبار رسیده، کشورهای پیشرفته‌ای چون ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و فرانسه نه از کارکنان درمانی خود به خوبی حفاظت کردند و نه پاسخگوی خوبی برای مراجعان بودند، در کنار دلسوزی و فداکاری سلحشورانه پزشکان، پرستاران و همه کادر بیمارستان‌ها، همراهی و پشتکار جدی سطوح بالای مدیریت دانشگاه و وزارت بهداشت تکمیل کننده این حماسه بود. به نظرم این بحران توانست توانایی کادر درمان را نشان دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها