صرافی‌ها هشدار پلمب گرفتند/ اقدام شهرداری در ضدیت با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا

شهرداری تهران درحالی خواستار توقف فعالیت صرافی ها شده و به آنها اخطار پلمب را داده که طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، صرافی ها جزو مشاغلی هستند که باید به فعالیت خود ادامه دهند.

صرافی‌ها هشدار پلمب گرفتند/ اقدام شهرداری در ضدیت با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا
کد خبر: 398595
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۱:۳۴:۰۶

اعتمادآنلاین| درحالی طبق تصمیم ستاد مبارزه با کرونا و ابلاغ رسمی، صرافی ها جزو مشاغلی هستند که باید به فعالیت خود ادامه دهند اما ظاهراً در روزهای اخیر سنگ اندازی هایی از سوی شهرداری مانع از فعالیت گسترده صرافی ها شده است.

این درحالی است که قبلاً هم اعلام شده صرافی ها باید به فعالیت خود ادامه دهند و برهمین اساس هم صرافان به صورت شیفتی و محدودتر از قبل فعالیت خود را بعد از شیوع کرونا آغاز کردند.

اما آنطور که کانون صرافان نیز اعلام کرده فعالیت صرافی ها با مشکلاتی در روزهای اخیر همراه شده است؛ یکی از فعالان بازار ارز به خبرنگار تسنیم در خصوص محدودیت فعالیت صرافی ها بعد از شیوع ویروس کرونا و سنگ اندازی های شهرداری گفت: اگر همین تعداد صرافی که فعال هستند مشکلی برای فعالیت‌شان پیش بیاد در روند عرضه ارز با نرخ مناسب اخلال صورت می گیرد و شاهد افزایش نوسان نرخ خواهیم بود و چرخه عرضه سالم و‌ رسمی ارز تحت نظر بانک‌مرکزی به مردم مصرف کننده و‌ خریدار ارز با مشکل مواجه می‌شود.


گفتنی است در روزهای اخیر، شهرداری اخطارهایی مبنی بر بستن صرافی ها به دلیل تجمع در مقابل آنها داده است چرا که اختلاف قیمت خرید در صرافی ها و قیمت فروش در بازار آزاد باعث شده است صف های طولانی در مقابل صرافی ها شکل بگیرد و همین موجب آن می شود تا شهرداری دستور پلمب صرافی در صورت ادامه ی فعالیت را بدهد. که این دوگانگی، صرافان را دچار بلاتکلیفی برای ادامه ی فعالیت و یا تعطیلی واحد صنفی خود کرده است.

اخطار پلمپ صرافی

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها