کد خبر: 398607
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۲:۰۶:۰۵
| |

نخست وزیر نروژ:

با هم ویروس کرونا را کنترل می‌کنیم/ می‌توانیم وضعیت را به تدریج به قبل برگردانیم

نروژ به عنوان یکی از کشورهای اروپایی که برای کنترل گسترش ویروس کرونا ممنوعیت‌هایی را وضع کرده،‌ اکنون به دنبال لغو تدریجی این ممنوعیت‌هاست.

با هم ویروس کرونا را کنترل می‌کنیم/ می‌توانیم وضعیت را به تدریج به قبل برگردانیم
کد خبر: 398607
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۲:۰۶:۰۵

اعتمادآنلاین| ارنا سولبرگ، نخست‌وزیر نروژ در یک نشست خبری گفت:‌ ما با هم این ویروس را کنترل می‌کنیم و می‌توانیم وضعیت را به تدریج به قبل برگردانیم.

روز دوشنبه وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که اپیدمی این ویروس در نروژ تحت کنترل است و به نرخ پایین و آرام انتقال آن اشاره کرد.

محدودیت‌های کنونی در این کشور که تا 13 آوریل سال جاری برقرار است، شامل تعطیلی تمامی مدارس و مهدهای کودک، ممنوعیت ورود خارجی‌ها که ساکن یا کارمند این کشور نیستند و ممنوعیت ورود افرادی که مالک خانه‌های کوهستانی هستند، می‌شود.

مهدهای کودک بین 20 تا 27 آوریل بازگشایی می‌شود. مدارس اول تا چهارم دبستان هم از 27 آوریل باز خواهد شد و نروژی‌ها می‌توانند از 20 آوریل به کلبه‌های کوهستانی خود بروند.

نخست‌وزیر نروژ همچنین گفت: در این مدت زمانی، دورکاری ادامه می‌یابد و نروژی‌ها باید اقداماتی را در راستای مقابله با این ویروس در بازه بلندمدت در نظر داشته باشند.

همچنین رویدادهای بزرگ وزرشی و فرهنگی تا 15 ژوئیه متوقف هستند و ساکنان این کشور نباید به خارج سفر کنند؛ مگر آن که ضرورتی وجود داشته باشد. خارجی‌هایی که حق زندگی یا کار در این کشور را ندارند، شامل گردشگران، اجازه ورود به نروژ را ندارند.

نروژ تاکنون از ابتلای قطعی 6070 تن به کرونا خبر داده که از این تعداد، 89 تن جان باخته‌اند. آژانس کار و رفاه نروژ نیز اعلام کرده، نرخ بیکاری در این کشور به 15.4 درصد افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها