کد خبر: 398611
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۲:۱۱:۵۵
| |

یارانه 45 هزار و 500 تومانی امشب واریز می‌شود

اولین یارانه نقدی سال 1399 ساعت 24 امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه 45 هزار و 500 تومانی امشب واریز می‌شود
کد خبر: 398611
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۲:۱۱:۵۵

اعتمادآنلاین| یارانه نقدی فروردین یکصدودهمین مرحله از پرداخت‌های نقدی است که از سال 1389 تاکنون هر ماه توزیع می‌شود که مبلغ آن طی این سال‌ها تغییری نکرده و همان 45 هزار و 500 تومان ادامه دارد.

در حال حاضر حدود 78 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که با وجود تکلیف دولت مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی در قوانین بودجه سال‌های اخیر تاکنون اقدامی که موجب حذف کامل این گروه‌ها شود، انجام نشده و در محدود دفعاتی که دولت دست به غربالگری یارانه بگیران زده است، در نهایت با قطع یارانه تعدادی، به نارضایتی و اعتراض انجامیده و مجددا بخشی به لیست برگشته‌اند.

این در حالی است که در سال گذشته و با توجه به تأکید قانون بودجه برای حذف سه دهک بالای درآمدی دولت اعلام کرد که غربالگری را آغاز کرده اما فقط آماری که منتشر شد نشان می‌داد که حدود یک میلیون را حذف کرده است ودر نهایت گفته شد که همچنان حدود 78 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند و حذف آن‌ها می‌تواند با کنار گذاشتن افراد نیازمند همراه باشد که موجب نارضایتی آن‌ها خواهد شد.

در بودجه امسال هم تکلیف حذف سه دهک بالای درآمدی وجود دارد ولی مشخص نیست که آیا این غربالگری انجام خواهد شد یا مانند سال‌های گذشته فقط در غالب قانون بودجه باقی می‌ماند.

اما در کنار یارانه نقدی که در بیستم هر ماه واریز می‌شود در حال حاضر کمک‌های معیشتی از آبان‌ماه و با اصلاح قیمت بنزین به تناسب اعضای خانوار در دهم هر ماه برای حدود 60 میلیون نفر پرداخت می‌شود.

کمک معیشتی برای خانوارهای تک‌نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهارنفره 172 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان واریز می شود.

از سویی دیگر بعد از شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن مشاغل و همچنین افزایش هزینه‌ها بسته حمایتی تعریف شد که یکی از بخش‌های آن کمک نقدی 200 تا 600 تومانی برای مدت چهار ماه در دستور کار دولت قرار گرفت که به خانوارهایی که هیچ درآمدی ندارند پرداخت می‌شود. این نوع از یارانه نیز از اواخر اسفندماه واریز شد و در حساب این خانوارها قرار گرفت.

در بسته 200 تا 600 هزار تومانی که حدود سه میلیون نفر را در بر میگیرد، پرداختی برای خانوار تک نفره 200 هزار تومان، دو نفره 300 هزار تومان، سه نفره 400 هزار تومان، چهار نفره 500 هزار و پنج نفره و بالاتر 600 هزار تومان است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها