کد خبر: 398618
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۲:۲۳:۱۷
| |

پروتپینی که عامل خارش آلرژیک می‌شود

پژوهشگران با بررسی روند شکل‌گیری خارش آلرژیک پروتئینی را کشف کرده‌اند که در پوست بدن انسان واقع است و مانند یک کلید خاموش و روشن عمل کرده و عصب‌هایی را فعال می‌کند که موجب خارش می‌شوند.

پروتپینی که عامل خارش آلرژیک می‌شود
کد خبر: 398618
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۲:۲۳:۱۷

اعتمادآنلاین| خارش مداوم بدن یکی از مشکلاتی است که به خصوص در میان افراد مبتلا به اگزما مشکل‌آفرین است و حالا محققان پروتئینی که موجب ایجاد این نوع خارش می‌شود را شناسایی کرده‌اند.

ایجاد اگزما در بدن افراد به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که عبارتند از مصرف برخی مواد تحریک‌کننده، واکنش به برخی غذاها و آلرژی‌ها. ایجاد احساس خارش در بدن نیز حاصل فعل و انفعالاتی در پوست افراد است که به عملکرد برخی پروتئین‌ها بازمی گردد.

پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی بررسی‌هایی در این زمینه روی موش‌ها انجام داده‌اند و نشان داده‌اند که ایجاد حس خارش حاصل فعالیت پروتئینی موسوم به پریوستین است. این پروتئین تنها در پوست تولید شده و بخشی از واکنش آلرژیک بدن محسوب می‌شود.

پروتئین گیرنده پریوستین αvβ3 نام دارد و از کار انداختن آن موجب از بین رفتن حس خارش در بدن افراد می‌شود. محققان امیدوارند بتوانند راهی مطمئن برای این کار در بدن انسان بیابند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها