زهرا سعیدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بازار ارز، طلا و مسکن توسط دلالان مدیریت می شود

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تاکید کرد: تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، کاملا به نفع مصرف کننده واقعی است و قطعا با اجرای آن، بخشی از فعالیت های دلالان و سوداگران بازارهای اقتصادی کاهش خواهد یافت.

بازار ارز، طلا و مسکن توسط دلالان مدیریت می شود
کد خبر: 398632
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۳:۰۴:۳۲

اعتمادآنلاین| زهرا سعیدی مبارکه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، با اشاره به آخرین وضعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از زمان آغاز بررسی طرح مذکور تاکنون، حدود 16 ماده این طرح را مورد بررسی و تصویب قرار دادند، اما روند بررسی طرح مذکور با برگزاری انتخابات مجلس همزمان شد.


نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار بود که طرح مالیات بر عایدی سرمایه پس از برگزاری انتخابات مجلس و بررسی لایحه بودجه سال 99، در کمیسیون اقتصادی بررسی شود، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا، این مسئله محقق نشد.

وی گفت: اراده اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بر بررسی جدی، همه جانبه و کارشناسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه بود، حتی ما وقتی با وزیر اقتصاد صحبت می کردیم، وی اعلام می کرد که قطعا کمیسیون تا قبل از خرداد ماه سال 99 این طرح را تعیین تکلیف می کند، اما با شیوع کرونا این روند متوقف شد، حال امیدوارم با توقف شیوع بیماری، این طرح به عنوان یکی از اولویت های بررسی در کمیسیون قرار گیرد تا هر چه سریع تر نهایی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اهمیت تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، ادامه داد: این طرح کاملا به نفع مصرف کننده واقعی است و قطعا با اجرای آن، بخشی از فعالیت های دلالان و سوداگران بازارهای اقتصادی کاهش خواهد یافت.

وی گفت: متأسفانه در شرایط کنونی بازارهای اقتصادی کشور از جمله ارز، طلا و مسکن بیشتر از آنکه در دستان مصرف کننده واقعی باشد، توسط دلالان مدیریت می شود، در این وضعیت و با فقدان ابزارهای مالیاتی، افراد به بازارهای اقتصادی، رویکرد و نگاه سرمایه گذاری دارند، حال اگر سیستم های مالیاتی بر این بازارهای اعمال شود، قطعا دایره سود دلالان به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت.

منبع:خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها