کد خبر: 398659
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۴:۰۴:۴۵
| |

محمدرضا امیرحسنخانی عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰:

نمی توان به آمریکا در زمینه رفع تحریم های دارویی اعتماد کرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: آنها از این جهت قابل اعتماد نیستند که بنای بدی را در قراردادهای بین المللی گذاشته اند از این رو نمیتوان کاری را با آمریکا آغاز کرد و مطمئن بود در اواسط قرارداد را نقض نکند.

نمی توان به آمریکا در زمینه رفع تحریم های دارویی اعتماد کرد
کد خبر: 398659
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۴:۰۴:۴۵

اعتمادآنلاین| محمدرضا امیرحسنخانی، با اشاره به اینکه ترامپ رفع تحریم ها را منوط به درخواست ایران کرده است، گفت: ترامپ به همه دنیا گفته است که ایران پای عهد و پیمان خوددر توافق هسته ای نمانده و میز مذاکره را ترک کرده است، برای اثبات حرف های خود، در شرایط کرونایی ادعا می کند اگر ایران درخواست رفع تحریم بدهد، ملزومات پزشکی و دارویی به این کشور ارسال می شود.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس ادامه داد: در واقع ترامپ که نتوانسته است با مسئولین ایرانی عکس یادگاری بگیرد می خواهد با نامه ایرانی عکس بگیرد و به جهان بگوید دیدید خودشان آمدند، چرا که آنها میز مذاکره را ترک کرده بودند، اما حالا درخواست داده اند و من به موضوع رسیدگی می کنم.

وی اظهار داشت: با توجه به عملکردی که از آمریکایی ها سراغ داریم، ما می دانیم حتی اگر درخواستی برای رفع تحریم های دارویی و پزشکی به آمریکایی ها داده شود، عملی نخواهد بود، بسیاری از شرکت های بزرگ دارویی با آمریکا مرتبط هستند و نگران هستند که با وجود درخواست رفع تحریم، در صورت معامله با ایران جریمه شوند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در شرایطی که آمریکا توافق هسته ای را که به امضای چند کشور رسیده را به راحتی کنار می گذارد، چطور می توان به آنها در زمینه رفع تحریم های دارویی اعتماد کرد.

امیرحسنخانی ، با اشاره به اینکه آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند، بیان داشت: آنها از این جهت قابل اعتماد نیستند که بنای بدی را در قراردادهای بین المللی گذاشته اند از این رو نمیتوان کاری را با آمریکا آغاز کرد و مطمئن بود در اواسط قرارداد را نقض نکند.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: اگر سازمان ملل در موضوع برجام ورود می کرد و خروج آمریکا از توافق هسته ای را محکوم می کرد به نظر می آمد دنیا حساب و کتاب دارد اما الان که چنین نیست، نمی توان روی ادعاهای ترامپ حساب کرد با این حال امیدواریم که بعد از رفع بیماری کرونا اتفاقات خوبی در دنیا رخ دهد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها