کد خبر: 398689
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۴:۵۷:۰۰
| |

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع مطرح کرد:

کیت‌های نسل سوم تشخیص کرونا تولید می‌‌شود/ توان تولید 30 هزار این کیت در روز را داریم

رئیس اداره بهداشت وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: دو هفته قبل کیت نسل سوم تشخیص کرونا رونمایی شد و امروز می‌توانیم روزانه 30هزار کیت تولید کنیم.

کیت‌های نسل سوم تشخیص کرونا تولید می‌‌شود/ توان تولید 30 هزار این کیت در روز را داریم
کد خبر: 398689
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۴:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار رضا الله‌ورن، رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح امروز چهارشنبه با اشاره به ساخت نسل سوم کیت‌های تشخیص کرونا بیان کرد: از همان روز‌های نخست شیوع کرونا، جوانان ما در وزارت دفاع کار تولید کیت را شروع کردند و پس از فرآیند تایید توانستیم از طریق این کیت‌ها ابتدا ژن N و سپس ژن E را تشخیص دهیم و در آینده هم ژن RP و RD را شناسایی و کیت‌های نسل سوم را بر اساس آن ساخته و به مجموعه‌های درمانی ارائه می‌کنیم.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع ادامه داد: کیت‌های نسل سوم، چون توان تشخیص هر 3 ژن را دارند به نوعی فوق‌العاده اختصاصی است و با قابلیت اعتماد بالایی بیماری کرونا را بر اساس فرآیند مولکولی PCR تشخیص می‌دهد.

او تصریح کرد: حدود دو هفته قبل این کیت‌ها در قرارگاه امام رضا نیرو‌های مسلح رونمایی شد و ما می‌توانیم روزانه 30 هزار کیت را تولید کنیم و فرآیند صادرات هم به وجود آمده که انشالله صادر هم خواهد شد و ما می‌توانیم کیت نسل 3 را در اختیار تمامی آزمایشگاه‌ها قرار دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها