کد خبر: 398692
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۵:۰۲:۲۷
| |

پیام دوستی و همبستگی فارسی آموزان صربستان به ملت ایران

دانشجویان زبان فارسی دانشگاه بلگراد در صربستان با ضبط کلیپ ویدیویی پیام دوستی و همبستگی خود را در مبارزه با ویروس کرونا برای مردم ایران ابراز داشتند.

پیام دوستی و همبستگی فارسی آموزان صربستان به ملت ایران
کد خبر: 398692
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۵:۰۲:۲۷

اعتمادآنلاین| دانین وویچیچ در پیام دوستانه خود با تبریک نوروز و بهار به تمامی ایرانیان گفت: ما دانشجویان زبان فارسی در صربستان هستیم و همه ما ایران و زبان فارسی را دوست داریم.

«ایوان برایوویچ» دیگر دانشجوی زبان فارسی نیز در پیامی پر از محبت و مهربانی گفت: باید قوی باشیم و به یکدیگر کمک و امید بدهیم و کمک به انسان ها را وظیفه خود می دانیم.

«لیوپکا یوانوویچ» دانشجوی زبان فارسی در دانشگاه بلگراد صربستان نیز ضمن ابراز همبستگی با ایرانیان و خسته نباشی به تمامی پزشکان و پرستاران ایرانی گفت: ما در صربستان هر شب در ساعت 20 با کف زدن پرستاران و کادر پزشکی را تشویق می کنیم.

«بوگدان گاوریچ» نیز در پیام همبستگی خود، گفت: ایران کشوری بزرگ و زیبا با تمدن و فرهنگی غنی است و ایرانی ها در طول تاریخ نشان دادند که مقاوم و با اراده بوده و هستند.

«ناجا گلیگوریویچ و « یووان مایستوروویچ» نیز با اشاره به شرایط دشوار ناشی از ویروس کرونا در ایران، صربستان و دیگر کشورها گفتند که اکنون زندگی برای همه سخت شده و مقاومت و تلاش را در این زمان مهم دانستند.

«زورانا بلاژانوویچ» از دیگر دانشجویان زبان فارسی در صربستان نیز با امیدوار بودن به شکست دادن ویروس کرونا پر انرژی، قوی، فعال بودن و در کنار یکدیگر بودن را از عوامل مهم پیروزی بر این ویروس دانست.

«لیدیا مداک» نیز در پیام سرشار از احساس خود به ملت ایران، مردم را به خانه بودن در این شرایط دشوار فرا خواند و گفت: همیشه دوستدار ایران هستم. با انرژی باشید و بدانید که در کنار هم پیروز خواهیم شد.

بنا بر آخرین اطلاعیه‌های مراکز بهداشتی و درمانی صربستان، تا کنون 2 هزار 447 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و 61 نفر جان خود را از دست داده اند.

نمادهای شهر بلگراد پایتخت صربستان از جمله مجلس نمایندگان، پل ها و ساختمان های بزرگ این شهر به منظور اعلام همبستگی با ملت ایران در مبارزه با ویروس کرونا روز های هشتم و نهم فرودین با پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران نورپردازی شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها