ادامه همکاری عراق با ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا

فرماندهی عملیات مشترک عراق از ادامه همکاری خود با ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش خبر داد.

ادامه همکاری عراق با ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا
کد خبر: 398700
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۵:۱۶:۰۷

اعتمادآنلاین| تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در سخنانی اظهار کرد: نیروهای امنیتی در حال بازیابی خود هستند و از توانمندی‌، امکانات و تجربه کافی برای مقابله با تروریسم و تحویل مواضع نظامی برخوردارند.

وی درباره تحویل مقر مستشاران فرانسوی عضو ائتلاف بین‌المللی به ‌اصطلاح ضد داعش در بغداد گفت: نیروهای فرانسه در این مقر حضور داشتند و ما از این نیروها به دلیل تلاش‌شان برای آموزش و آماده سازی نیروهای‌مان، داشتن نقش فعال در زمینه مقابله با گروه تروریستی داعش و ارائه داده‌های اطلاعاتی و امنیتی تشکر و قدردانی می‌کنیم و اکنون احساس افتخار می‌کنیم که نیروهای‌مان از امکانات و توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند.

الخفاجی تصریح کرد: نیروهای فرانسوی از طریق 3300 مربی بیش از 5000 نیروی عراقی را آموزش دادند. مقر مذکور در سال 2015 تأسیس و سه‌شنبه به عراق تحویل داده شد.

این مقام عراقی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آینده روابط خود با ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا نیز عنوان کرد: همکاری ما با ائتلاف بین‌المللی از طریق پیگیری گروه‌های تروریستی همچنان ادامه دارد اما به دلیل تغییرات ایجاد شده در عراق، انواع دیگر همکاری نیز وجود خواهد داشت.

وی در این باره افزود: نیروهای عراق همچنان باید مسلح و مجهز شوند اما این بدان معنا نیست که آنها همچنان نیازمند آموزش هستند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه با اشاره به تحویل پایگاه‌های محل حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی به ارتش عراق نیز تأکید کرد: تحویل این پایگاه‌ها و مقرها طبق برنامه تهیه شده توسط دولت عراق و ائتلاف در حال اجراست.

هیئت ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا که مدعی مقابله با داعش است سه‌شنبه از پایگاه نظامی "ابوغریب" در شمال بغداد خارج شد و آن را به نیروهای عراقی تحویل داد.

بدین شکل پایگاه ابوغریب، ششمین پایگاه نظامی عراق بود که نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا به تازگی از آن خارج شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها