«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

شانس بوریس جانسون برای بهبود چقدر است؟

با ورود بوریس جانسون به بخش مراقبت‌های ویژه توجه رسانه‌ها به سرنوشت نخست‌وزیر انگلیس که تا چندی پیش ویروس کووید-19 را به تمسخر گرفته بود، بیشتر شد.

شانس بوریس جانسون برای بهبود چقدر است؟
کد خبر: 398720
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با ورود بوریس جانسون به بخش مراقبت‌های ویژه توجه رسانه‌ها به سرنوشت نخست‌وزیر انگلیس که تا چندی پیش ویروس کووید-19 را به تمسخر گرفته بود بیشتر شد.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از اسکای‌نیوز، جانسون 55ساله بعد از افزایش میزان سرفه به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان انتقال یافته و گرچه نیازی به دستگاه تنفس مصنوعی پیدا نکرده، اما به او ماسک اکسیژن داده شده است.

در همین راستا کارشناسان و محققان در بریتانیا مشغول بررسی حدود شانس جانسون برای بهبود طی روزهای آینده هستند و با توجه به داده‌های به‌دست‌آمده از این بیماری در قالب اطلاعاتی همچون سن و دیگر اطلاعات شخصی، شانس او را برای بهبود به بررسی گذاشته‌اند.

بر اساس آمار موجود، 73 درصد از مبتلایان بیماری کووید-19 در بریتانیا مرد و در گروه سنی 45 تا 65 سال هستند.

میانگین سنی بیمارانی که در بخش ویژه بستری شده‌اند 60 سال است، اما شماری از مردانی که در اواخر دهه پنجم عمر خود بوده یا 70 سال به بالا هستند نیز در این بخش بستری شده‌اند.

با این حال سن تنها شاخص تعیین‌کننده در این زمینه محسوب نمی‌شود.

طبق داده‌های مرکز پژوهش‌های آمار و ارقام بخش مراقبت‌های ویژه پزشکی بریتانیا (INARC)، تحقیق روی 2249 بیماری که در این بخش بیمارستانی بستری شده‌اند، نشان می‌دهد همگی آنها تاکنون بهبود نیافته‌اند و از این رو نتایج موثقی در این رابطه نمی‌توان در اختیار داشت.

این آمار حکایت از آن دارد که 690 نفر از این بیماران جان سپرده‌اند، گرچه برخی از آمار هم می‌تواند برای جانسون امیدوارکننده باشد.

یکی از نکات امیدوارکننده گفته‌های سخنگوی جانسون است که تاکید کرد نخست‌وزیر از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده نکرده و تنها ماسک اکسیژن برای او تجویز شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها